MACINKA, J. Podpora výuky systémů elektrické požární signalizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Zadání práce bylo splněno na výborné úrovni. Při řešení zadání student prokázal vysokou míru samostatnosti a iniciativy. Nad rámec zadání se podílel na návrhu panelu a výběru komponent. Student rovněž prokázal schopnost samostatné práce s literaturou. Po formální stránce jsem v práci neshledal významnější nedostatky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 48/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Hlavním výstupem této diplomové práce je připravená laboratorní úloha, jež má studenty prakticky seznámit s fungováním a také návrhem elektrických požárních systémů. Vyzdvihuji vhodný výběr prvků systému, rozmístění na panel laboratorní úlohy a kroky vedoucí k minimalizaci budoucích nákladů na údržbu stanoviště. Samotná úloha je logicky uspořádána, dobře použitelná, dále také velmi snadno v budoucnosti rozšiřitelná, v případě dokoupení dalších prvků EPS. Postup práce pro studenty je dobře srozumitelný a dostatečně podrobný. Velmi přínosná, ale také poměrně časově náročná, bude pravděpodobně část úlohy, kde studenti mají sami navrhovat systém EPS v zadaném objektu. V závěrečné části práce jsou uvedeny možnosti, jakým způsobem bude možné v budoucnosti vytvořenou laboratorní úlohu obohatit o další prvky EPS. Práce má logickou strukturu, je vhodně členěna na jednotlivé kapitoly. Občas se v ní vyskytují drobné nedostatky, jako jsou chybně číslované obrázky (např. obr. č. 7 a 8 se v práci vyskytují dvakrát) nebo nesprávně popsané tabulky. Dále by bylo vhodné zejména v teoretické části více odkazovat na literaturu, z práce je odkazováno pouze na šest zdrojů, v seznamu literatury je jich však celkem 15. Většina položek seznamu literatury neodpovídá normě pro správný zápis. V záhlaví každé stránky je název fakulty a univerzity, správný název však není VUT Brno, ale VUT v Brně. U některých položek rejstříku použitých zkratek by bylo vhodné uvést i překlad do češtiny. Grafická stránka práce je na velmi dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | Zadání diplomové práce bylo splněno v celém rozsahu. |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | Hlavním výstupem této diplomové práce je připravená laboratorní úloha, jež má studenty prakticky seznámit s fungováním a také návrhem elektrických požárních systémů. Vyzdvihuji vhodný výběr prvků systému, rozmístění na panel laboratorní úlohy a kroky vedoucí k minimalizaci budoucích nákladů na údržbu stanoviště. Samotná úloha je logicky uspořádána, dobře použitelná, dále také velmi snadno v budoucnosti rozšiřitelná, v případě dokoupení dalších prvků EPS. Postup práce pro studenty je dobře srozumitelný a dostatečně podrobný. Velmi přínosná, ale také poměrně časově náročná, bude pravděpodobně část úlohy, kde studenti mají sami navrhovat systém EPS v zadaném objektu. |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 20/20 | V závěrečné části práce jsou uvedeny možnosti, jakým způsobem bude možné v budoucnosti vytvořenou laboratorní úlohu obohatit o další prvky EPS. |
Formální zpracování práce | C | 7/10 | Práce má logickou strukturu, je vhodně členěna na jednotlivé kapitoly. Občas se v ní vyskytují drobné nedostatky, jako jsou chybně číslované obrázky (např. obr. č. 7 a 8 se v práci vyskytují dvakrát) nebo nesprávně popsané tabulky. Dále by bylo vhodné zejména v teoretické části více odkazovat na literaturu, z práce je odkazováno pouze na šest zdrojů, v seznamu literatury je jich však celkem 15. Většina položek seznamu literatury neodpovídá normě pro správný zápis. V záhlaví každé stránky je název fakulty a univerzity, správný název však není VUT Brno, ale VUT v Brně. U některých položek rejstříku použitých zkratek by bylo vhodné uvést i překlad do češtiny. Grafická stránka práce je na velmi dobré úrovni. |
eVSKP id 14237