ADAMÍK, K. Analýza a návrh marketingové strategie hokejového klubu PSG Zlín [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Autor práce přistoupil ke zpracování své práce velmi nadstandardně, návazal kontakt s vedením vybraného hokejového klubu, pravidelně práci konzultoval. Autor provedl pečlivou analýzu teoretických poznatků a aktuálních trendů v oboru sportovního marketingu. Ná základě spolupráce s vedením hokejového klubu provedl dotazníkový průzkum, jehož výsledků využil při svém návrhu doporučení, která jsou reálná a realizovatelná.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Hlavní cíl, který autor definoval v úvodu práce, byl dosažen a naplněn v požadované míře. Cílem byla analýza současného stavu marketingového prostředí a navržení doporučujících opatření pro efektivnější komunikaci s fanoušky klubu. Autor zejména velmi dobře aplikoval nejnovější trendy v oblasti sportovního marketingu. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Zvolený postup řešení a použité metody odpovídají náročnosti práce a tématu. Autor vhodně analyzoval aktuální trendy ve vybraném oboru, které pak na základě informací získaných v dotazníkovém průzkumu vhodně aplikoval. Velmi dobře byl použit pilotní průzkum během zápasu play-off, na základě kterého autor připravil online dotazník s návratností od 1720 respondentů. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Autor prokázal, že je schopen získané výsledky nejen velmi kvalitně a přehledně zpracovat, ale také z nich vyvodit patřičné závěry a vhodně je aplikovat. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Autor si vybral téma velmi aktuální a pro prestižní hokejové kluby zcela klíčové. Autor během tvorby práce úzce spolupracoval s marketingovým manažerem zvoleného klubu a některé výstupy práce budou velmi pravděpodobně nádledně aplikovány do praxe. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Práce je přehledná, logicky dobře koncipovaná a po formální stránce splňující náležitosti bakalářské práce. Přispívá k tomu nejen kvalitní jazyková úroveň, správné členění textu a logická návaznost, ale i zvýraznění získaných dat názornými grafy. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Autor v práci vhodně provádí syntézu jednotlivých teoretických poznatků. Literatura je zpracována z velkého rozsahu zdrojů, využity byly i zahraniční zdroje. Autor vhodně aplikoval citační normu. |
Úvod práce přináší stručné a věcné uvedení daného tématu. V obecné teorii jsou pojmy kvalitně podloženy nejen českou, ale i zahraniční literaturou, což značí, že autor se o dané téma opravdu zajímá a dal si práci s jejím řešením. Přednosti práce shledávám v uceleném přehledu a komplexním vysvětlení základních aspektů marketingu, které jsou důležité pro celkový chod a běžné činnosti marketingového oddělení PSG Zlín. Samotná struktura a členění práce nepůsobí chaoticky a jednotlivé nástroje marketingu na sebe logicky navazují. Co se týče praktické části, určitý nedostatek shledávám ve způsobu šíření dotazníku. Online metoda zvýhodňuje stálé uživatele internetu, tedy diváky mladšího a středního věku. Mezi naše diváky patří také lidé staršího věku, navíc ne všichni respondenti odpovídající anonymně na internetu jsou pravidelnými návštěvníky domácích utkání, a tudíž neznají vnitřní prostředí stadionu stejně jako stálí diváci. Nicméně zvolené přístupy k řešení tématu zaměřeného na moderní marketingové komunikační metody hodnotím jako správné. Největší přínos pro náš klub představují informace obsažené ve dvou závěrečných kapitolách, jenž jsou zaměřeny na praktickou analýzu a možné návrhy změn v současné marketingové koncepci. V oblasti moderních trendů komunikace sportovních klubů se autor orientuje velmi zdařile a není zde příliš co vytknout. Návrhy na zlepšení komunikace s fanoušky jsou velmi kreativní a v podmínkách našeho klubu jsou některé z nich bezesporu realizovatelné. U vybraných návrhů bych navíc uvítal orientační náklady zavedení daného opatření. Jsme si vědomi, že v oblasti sociálních sítí máme určité nedostatky a podnětné návrhy v závěru práce budeme i nadále konzultovat a v nejbližší budoucnosti se je pokusíme implementovat mezi stávající prvky. Návrhy jsou celkově seřazeny přehledně a z jejich popisu je patrné, jak lze danou situaci řešit. Formální stránka práce se jeví v pořádku, včetně grafické a písemné úrovně textu. Práci lze také považovat za velmi odbornou. Text je vhodně doplněn obrázky, tabulkami a grafy, které však kvůli jejich četnosti výskytu v rozboru dotazníku působí poněkud nepřehledně. Práci celkově hodnotím jako kvalitní, srozumitelnou a čtivou. Pro účely našeho klubu v souvislosti se zlepšením komunikace s fanoušky bude sloužit jako cenný podklad a inspirace.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 59468