MACHAČOVÁ, K. Vedení tras hromadné dopravy v kontextu dispozičního uspořádání sídlišť [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2025.
Posudky
Posudek vedoucího
Valehrach, Jan
Navrhovaná známka
C
Posudek oponenta
Foldyna, David
Navrhovaná známka
D
Otázky
U popisu stávajícího stavu MHD v Líšni (kap. 3.1 a kap. 4.4.1) chybí zmínka o spojení
Líšně s centrem města Brna pomocí tramvajové linky 10 ze zastávky Novolíšeňská, která
jezdí v ranní a odpolední špičce a je nejrychlejším spojem do centra Brna. Drobným
opomenutím je tvrzení, že do Líšně jezdí jedna trolejbusová linka – od prosince 2024
jsou to 2 linky.
U analýzy docházkových vzdáleností sídliště Líšeň (kap. 4.1.1) lze z mapky vyčíst,
že objekt vzdálený od zastávky 530 m je v docházkové vzdálenosti 15 minut. Uvádíte,
že jste vycházela z mapových podkladů, které konkrétně byly použity? Jakou jste počítala
rychlost chůze? Brala jste zejména u sídliště Líšeň v potaz terénní profil přístupové
trasy a jeho vliv na docházkovou dobu?
Dále v této části porovnáváte jednotlivá sídliště na základě toho, jaké procento plochy
sídliště je v dané docházkové vzdálenosti od zastávek tramvaje. Z jakého důvodu používáte
plochu, a ne počet obyvatel v docházkové vzdálenosti?
Porovnání jednotlivých sídlišť na základě rychlosti tramvají a jejich nehodovosti
(kap. 4.9 a kap. 4.10) by mělo být doplněno o konkrétní čísla a data. Tato data by
bylo možné obdržet například od dopravního podniku každého města.
V praktické části je navržena tramvajová trať na sídliště Vinohrady (kap. 5.1), nicméně
velmi stručně a bez dalšího popisu. Chybí zde jakákoliv analýza a konkrétní zdůvodnění
daného návrhu. Z jakého důvodu je trať navržena v dané trase a z jakých podkladů jste
vycházela?