ŠULO, S. Návrh a implementace počítačové hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Celkově považuji předloženou práci za mírně nadprůměrnou. Vytvoření plošinové hry s využitím herního engine Unity je úloha pro začínající herní vývojáře. Vytvoření zábavné a hratelné plošinovky však zdaleka není triviální úlohou. Předložená hra je dobře hratelná a umožňuje případná další rozšíření.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání práce považuji za průměrně obtížné. S dosaženými výsledky jsem spokojen a zadání považuji za splněné. | ||
Práce s literaturou | Student využíval převážně materiály dostupné na internetu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | V prvním semestru byla aktivita studenta nízká. V druhém semestru student již pravidelně konzultoval projekt a podával dohodnutá hlášení. Na schůzky přicházel obvykle připraven. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v mírném předstihu a její obsah byl částečně konzultován s vedoucím práce. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Řešitel si osvojil programování 2D her v Unity a podařilo se mu navrhnout a implementovat velice solidní hru. Technická zpráva je také kvalitní.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Student si zvolil jít lehčí cestou vytvořením 2D hry v Unity. Avšak vytvoření zábavné a odladěné hry, nemusí být jednoduché. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 85 | Technická zpráva má vhodnou strukturu a je napsána srozumitelně. Z kapitoly o Unity je zjevné, že se řešitel dobře seznámil s jeho koncepty. V implementaci pěkně ilustruje chování některých nepřátel stavovými automaty. Škoda, že při testování nevyužil možnosti sdílet WebGL verzi svojí hry více respondentům. | |
Formální úprava technické zprávy | 90 | Po formální stránce je textová dokumentace kvalitní s nepatrným počtem chyb. | |
Práce s literaturou | 75 | Řešitel vyšel hlavně z technických návodů, což je u tohoto typu práce vhodné. | |
Realizační výstup | 83 | Výstupem je odladěná a zábavná hra s potenciálem pro další rozvoj. Bohužel hře v této fázi chybí gamma nastavení a tak se těžko hraje na některých monitorech. Drobnou vadou také je, že zdrojový kód není komentovaný. | |
Využitelnost výsledků | Kód je čitelný a má dobrou strukturu. Některé složitější třídy nebo matematické části by si zasloužili komentář (např. třída Necromancer by mohla popisovat nepřátelovo očekávané chování). |
eVSKP id 147515