MAREK, D. Vysokovztlaková mechanizace křídel dopravních letadel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Jedná se o středně obtížnou bakalářskou práci, jejíž těžiště spočívalo v rešeršní činnosti. Vyhledání současně používaných systémů vysokovztlakové mechanizace u moderních letounů. Popsání principů funkce jednotlivých způsobů zvyšování vztlaku. Popsání výhod a nevýhod. Práce obsahuje řadu obrázků konstrukčního řešení vybraných zařízení s ne vždy důslednou citací zdrojů. Z hlediska plnění cílů je poněkud méně propracován popis vlivu na aerodynamické charakteristiky. Vliv zařízení na náběžných hranách na vztlakovou čáru, uváděný na obr.3-8, je platný pouze pro vliv slotu. Diagram neplatí ani pro Kruegerovu klapku ani pro sklopnou náběžnou hranu. Práce je poznamenána až přílišnou "samostatností". Práci by prospěla častější konzultace s vedoucím bakalářské práce, zejména v závěrečné dokončovací fázi zpracování. Je patrné, že autor čerpal převážně z cizojazyčné literatury, což značně poznamenalo terminologickou úroveň práce. Některé vlastní interpretace jsou nepřesné nebo chybné, např. na str.22 v posledním odstavci. Nicméně, přes uvedené nedostatky je práce vhodným zdrojem informací o nejužívanější vztlakové mechanizaci na současných letounech.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Předložená bakalářská práce splňuje cíle zadání po formální stránce. Autor se velmi málo zabýval sběrem dat a v práci postrádám detailnější představení konkrétní vysoko-vztlakové mechanizace (fotografické vyobrazení s popisem) u nejrozšířenějších typů dopravních letadel (Boeing, Airbus) hlavních českých provozovatelů. Práci v tomto směru považuji za "velmi skromnou". Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm C/dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 50762