MAJNUŠ, M. Víceosý manipulátor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
Student Martin Majnuš přišel s vlastním zadáním, které bylo náročnější. Vyžadovalo nejen matematické ověření proveditelnosti, ale i návrh a reálnou konstrukci robotu podle výpočtů. Při řešení se autor musel vypořádat s matematickým popisem kinematiky, ze kterého vyplynuly minimální síly motorů potřebné pro pohyb robotu. Následně musel vyřešit celou mechanickou konstrukci, navrhnout a realizovat desku plošných spojů a vytvořit obslužný software pro mikrokontroler. Student musel mnohdy zjistit vnitřní zapojení jednotlivých komponent nakoupených v Číně, pochopit jejich vnitřní funkci a následně je upravit tak, aby odpovídaly specifikacím jeho řídící jednotky. Autor od počátku pracoval velmi iniciativně a svědomitě, pravidelně využíval konzultací. Během těchto konzultací jsme řešili především nejrůznější konstrukční kompromisy, včetně dostupností a cen komponent. Při realizaci zadání autor úspěšně zúročil teoretické znalosti získané během předchozího studia. Práce byla řešena průběžně během celého roku a autor postupoval podle předem dohodnutého harmonogramu. Pracovní nasazení autora hodnotím jako velmi dobré, výslednou práci pak jako velmi dobrou.
Bakalářská práce pana Majnuše se věnovala návrhu víceosého manipulátoru. Zadání hodnotím jako komplexní, a to z důvodu porozumění mechanice, robotice, 3D modelování, elektronice i programovaní. Rozsah práce je na horní hranici doporučeného rozsahu, a to především z důvodu důkladného rozpracování kinematiky a výběru jednotlivých komponent. O původnosti díla zde není pochyb a je vidět, že autor plně porozuměl problematice a navrhnul vlastní řešení. Práce je logicky strukturována a obsahuje minimum gramatických chyb či překlepů. Práce s literaturou je na nízké úrovni – je citováno pouze 9 zdrojů. V práci mi vadí velký výskyt obrázku kreslených na grafickém tabletu – schémata by bylo vhodné překreslit ve vhodném nástroji, ilustrační obrázky by tak bylo možné ponechat. Některé obrázky mi přijdou v práci zbytečné (obr. 2.4–2.6). V práci jsou kapitoly bez textu, na které ihned navazují další kapitoly. Výsledek práce studenta svědčí o jeho schopnostech na úrovni bakalářského studia a práci doporučuji k obhajobě s hodnocením „A“ 90 bodů.
eVSKP id 151296