BLAŠKO, J. Návrh dílčí části informačního systému subjektu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Bakalářská práce je zpracována na dobré úrovni. Hlavním cílem bylo navrhnout dílčí část informačního systému v podobě elektronického obchodu pro konkrétní subjekt Madamedog. Tento cíl byl naplněn zejména výběrem a modifikací open-source řešení a jeho provázání s vybraným ekonomickým systémem. Teoretická část práce je věnována především specifikaci elektronického obchodování a jeho trendům, tvorbě elektronických obchodů a technologiím, které zde lze uplatnit. V analytické části je analyzován subjekt s využitím marketingového mixu a SWOT analýzy a specifikovány vybrané požadavky na řešení. Následně je prostor věnován výběru vhodné platformy vzhledem ke snaze o minimalizaci počátečních nákladů a výběru vhodného webhostingu. Na základě zvolené platformy (Prestashop) je návrhová část věnována konkrétní realizaci e-shopu od jeho instalace, přes funkční nastavení až po výsledný design. V návrhové části je rovněž integrace výsledného řešení s vybraným ekonomickým systémem Pohoda prostřednictvím komerčního modulu. Práci lze vytknout pouze úzké zaměření na výsledné technické řešení bez výraznější podpory plánu penetrace na slovenský trh či vlastního plánu implementace. Rovněž zpracování úvodních a závěrečných pasáží neodráží plně odvedenou práci a vykazuje stylistické a terminologické nepřesnosti (např. nejoptimálnější řešení, apod.). Část věnovaná zhodnocení a stanovení přínosů by mohla být prohloubena a zpřehledněna. Práci by rovněž prospěla stylistická korektura z hlediska použité terminologie a odladění drobných formálních nedostatků (např. číslování kapitoly Shrnutí apod.). Závěrem lze konstatovat, že práce je zpracována na uspokojivé úrovni a splnila svůj hlavní cíl. Dotazy a náměty pro obhajobu? Proč byla zvolena verze Prestashopu 1.5.6.2? Jakým způsobem bude sledována a vyhodnocována pozice ve vyhledávačích? Bude využito SEO? Případně jaké mechanizmy předpokládáte pro řízení marketingových kampaní a obecně propagace?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Autor spracoval bakalársku prácu s cieľom navrhnúť elektronický obchod pre novovznikajúcu spoločnosť zaoberajúcu sa predajom doplnkov pre domácich miláčikov. Autor v práci dôkladne popisuje návrh, tvorbu a samotnú implementáciu elektronického obchodu. V práci zahŕňa marketingový mix a SWOT analýzu, ktoré sú potrebné pri každom projekte, avšak vynechal analýzu rizík a analýzu konkurenčného prostredia. Autor by tak poukázal na určité riziká, ktoré by mohli vzniknúť počas návrhu a následnom využívaní elektronického obchodu. V samotnom riešení autor využil technológie, ktoré dôkladne popísal v analytickej časti. Autor vykalkuloval finančnú náročnosť projektu no jednou z opomenutých častí je finančný návrh marketingových nákladov na zviditeľnenie novej značky na Slovenskom trhu. Konečný návrh je jednoduchý a prehľadný, no do budúcna odporúčam rozšírenie jednotlivých častí elektronického obchodu. Autor výsledkom predloženej práce preukazuje znalosť danej problematiky. Do budúcna navrhujem autorovi dbať na dôkladnejšiu finálnu formálnu úpravu práce. Prácu hodnotím celkovou známkou B a odporúčam k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 82559