ŠTRAMBERSKÝ, J. Funkční HIL testy univerzální elektronické řídicí jednotky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Student Jan Štramberský v rámci své bakalářské práce vytvořil na základě předchozích prací SW pro HIL testování firmware univerzální řídicí jednotky. Jeho řešení je jednoznačně funkční a přispělo k dalšímu rozvoji SW nástroje pro HIL testy a bude sloužit jako podklad pro další vývoj. Jako vedoucí musím říct, že student pracoval relativně samostatně a přiměřeně konzultoval svůj postup. Jeho výsledky splňují zadání práce, i když některé body jsou splněny spíše minimalisticky. Je známo, že prezentovat SW práce je těžší, i přesto musím říct, že text bakalářské práce kvalitu celého projektu snižuje. Práce je psaná velmi stručně (pouze 28 stran vlastního textu, což je na dolní hranici přijatelného rozsahu), některé části jsou vysvětleny velmi povrchně nebo vůbec a obávám se, že pro nezaujatého čtenáře bude velmi těžko pochopitelná. Přesto práci hodnotím pozitivně, protože studentem vyvinuté metody pro HIL testování nejsou vůbec triviální což převání horší kvalitu jejich prezentace. Navrhuji hodnocení B – velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Student se zabývá návrhem a realizací HIL testu univerzální řídicí jednotky. V první části práce popisuje různé varianty HIL testů. Také popisuje řídicí jednotku, pro kterou je HIL test zamýšlen. Tato část je dobře a přehledně zpracována. V rešeršní části bych však ocenil podrobnější popis jednotky ze strany firmwaru, konkrétně strukturu tabulek funkcí, přechodů a událostí. Pochopení těchto tabulek a vazby mezi nimi je nezbytné pro studentem vytvořené testy. Je tedy škoda, že v práci nejsou vůbec popsané. Pomohlo by to k pochopení vytvořeného programu. Bude také obtížné případně na tuto práci navázat. V praktické části student popisuje jednotlivé testy, které jsou pro řídicí jednotku použity. Student využívá testovací přípravek, který byl vyvinut jiným studentem. Tento testovací přípravek byl studentem opraven a obslužný program byl upraven tak, aby byl méně výpočetně náročný. Vytvořený test odhalil několik chyb na firmwaru řídicí jednotky, o kterých se předtím nevědělo. Práce je tedy již nyní užitečná. Také demonstruje užitečnost HIL testování. Z práce se mi nepodařilo pochopit výstupní tabulku, která je prezentovaná na straně 30. Bylo by žádoucí, aby výsledek testů byl přehlednější. Rád bych ocenil, že vytvořené funkce a skripty jsou čitelné a vhodně okomentované. Práce je logicky členěna a i po grafické stránce je kvalitně zpracována. Rozsah práce by však mohl být větší a některé kapitoly by si zasloužily více rozepsat. Přes moje výhrady hodnotím práci jako výbornou a doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 139924