ROZSYPALOVÁ, L. Marketingové nástroje posilování konkurenceschopnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Zich, Robert

Autorka přistoupila k řešení problému konkurenceschopnosti standardním způsobem. Prokazuje schopnost využívat analytické přístupy a formulovat logické závěry. V návrhové části přistupuje k vymezení opatření strukturovaně. Za nedostatek lze považovat míru rozpracovanosti návrhů. Jejich zaměření je ovšem správné. Otázky: Jakým způsobem byste řešila ekonomické vyhodnocení navrhovaných opatření? V čem spatřujete zásadní přínos pro posílení konkurenceschopnosti dané pobočky? Jaký vývoj v oblasti online prodeje daném odvětví očekáváte?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíle práce je definován ve struktuře hlavního cíle a několika dílčích cílů Formulace cílů je vyhovující. Cíl práce je splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka aplikuje tradiční přístupy k analýze stávajícího stavu. Metodika práce je s ohledem na analýzu vymezena stručně, nicméně dostatečně. Zvolená teoretická východiska dostatečným způsobem vymezují východiska pro zpracování práce. Důraz je kladen na oblast marketingových aktivit. Detilněji mohly být vymezeny přístupy v oblasti konkurenceschopnosti. Ne všechny vymezené přístupy jsou dále aplikovány. Souhrné zhodnocení teoretických východisek má charakter spíše souhrnu obsahu teoretické části.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Jednotlivé analýzy pokrývají všechny klíčové oblasti. Větší důraz je zaměřen na oborové hodnocení a vymezení trhu. Některé přístupy vymezené v teoretické části nejsou aplikovány (Porterův model, hodnotový řetězec apod.) Souhrnné zhodnocení mohlo lépe zdůraznit oblasti, které se konkurenceschopnosti Tesca dotýkají. Pro souhrn autorka aplikuje SWOT analýzu zaměřenou na oblast konkurenceschopnosti. Charakter závěru SWOT je spíše kvalitativní. Formulovaný závěr je relevantní.
Praktická využitelnost výsledků E Vymezení východisek návrhové je poměrně stručné, ale správně navazuje na závěry analýzy. Struktura je jasně vymezena. Lépe mohla být vysvětlena vazba na hodnotový řetězec. Jednotlivé návrhy poměrně jasně definují oblast řešení. Jejich realizace a hodnocení by patrně vyžadovaly detailnějíš rozbor například s ohledem na ekonomickou stránku návrhů (např. rozvoz nadměrného zboží, on line prodej apod.). Pro oblast návrhů založených na event marketingu by bylo vhodné dopracovat logický rámec akcí např. pro jeden rok. Autorka správně zohledňuje potřebu zpětné vazby - návrh směřující na opakované průzkumy zaměřené na zákazníky. Celkové zhodnocení návrhů je poměrně stručné. Bylo by možné lépe vymezit přínos pro vlastní konkurenceschopnosti a také jasněji vysvětlit položky nákladů. Celkově lze říci, že logika návrhů je nepochybně správná, návrhy mají potenciál posílit konkurenceschopnost firmy a jsou reálně aplikovatelné. Pro praktickou realizaci by ovšem bylo zapotřebí prohloubit ekonomický pohled a vyhodnocení přínosů.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Z formálního hlediska je možné vytknout vložení obrázku s chybou (obr. 2) a tiskovou kvalitu některých vložených obrázků. Nevhodné je rozdělení kapitol na některých stranách, respektive využití prostoru na stránkách (zbytečně vynechaný prostor na straně 40, 41). Výsky gramatických chyb a překlepů (např. str. 63 - "vyplívá", "dobou pověst"). Věší důraz měl být kladen na odbornou jazykovou úroveň.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Některé informace v praktické části by bylo vhodné jasněji citovat a specifikovat zdoje použitých informací (ceny, náklady apod.). Zásadní nedostatky v dané oblasti v práci nejsou.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Nábělková, Irena

Práce je zaměřená na marketingové nástroje posilující konkurenceschopnost společnosti Tesco Stores ČR a. s. a její pozici na trhu. Teoretická část je provedena velmi dobře, jsou v ní uvedeny nejdůležitější pojmy. Následuje analytická část, kde je popsaná současná strategie a cíle společnosti. Tuto část doprovázel průzkum formou dotazníků, který pro vybranou pobočku dopadl velice dobře. Poslední částí je návrh na zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Doporučení, které studentka uvedla jsou zajímavé a pro společnost určitě přínosné. Řešení považuji za správné a celkově hodnotím práci stupněm A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 85845