DIVÍNOVÁ, N. Reologické chování roztoků polymeru vhodných pro elektrostatické zvlákňování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2017.
Studentka Bc. Nikol Divínová postupovala při psaní teoretické i experimentální části s rozvahou a svědomitě. Teoretická část diplomové práce je napsána českým jazykem bez překlepů či gramatických chyb, popisující metody využité v experimentální činnosti (elektrostatické zvlákňování a reologická analýza) a je vhodně doplněna o možnostmi využití připravených vlákenných nanomateriálů v tkáňovém inženýrství. Přípravu na experimentální činnost studentka zahájila včas, navíc již měla nastudované nezbytné informace z odborných textů (čítající 67 citací). Během časově a zejména organizačně náročné práce připravila, pod vedením Dr. Davida Pavliňáka, polyvinylalkoholovaná (PVA) nanovlákna metodou elektrostatického zvlákňování na spřáteleném pracovišti Masarykovy univerzity. V práci tak dokázala vhodně propojit a interpretovat reologické chování vodných roztoků PVA, jejich fyzikální aspekty (povrchové napětí, elektrická vodivost) a výslednou morfologii nanovláken pořízených pomocí mikroskopické zobrazovací techniky. Z výše uvedených důvodů práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji celkovým stupněm (A) výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B |
V teoretické části citujete práce, ve kterých je popsáno zvlákňování při napětí 7 kV. Běžně se pro elektrostatické zvlákňování z jehly používá napětí do 20 kV. Ve Vašem případě bylo použito napětí výrazně vyšší. Vysvětlete tento rozdíl. Jaké látky se běžně používají pro zvýšení vodivosti zvlákňovaného roztoku?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | B |
eVSKP id 99379