KRATSCHMER, T. Tower-defense/attack hra v Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Celkově se dle mého názoru jedná spíše o průměrnou práci, avšak přístup studenta byl velmi dobrý. Výsledná práce by však mohla být dotažena dál, nejspíše kdyby student zvolil jiné časové rozložení. Navrhuji proto hodnocení stupněm B .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit hru žánru tower-defense/attack v prostředí Unity. Celkově se jedná spíše o průměrně obtížné zadání, vzhledem k prvkům a algoritmům jenž student implementoval. S výsledkem práce jsem víceméně spokojený, avšak je zde zcela jistě ještě prostor k zlepšení, jak v textu tak i realizaci. | ||
Práce s literaturou | Student vyhledával odborné zdroje sám a vhodně je užíval v práci. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Aktivita studenta byla průměrná, na konzultace chodil zhruba jednou za 3-4 týdny. Avšak na konzultacích vždy ukazoval dostatečný posun v řešení, měl konkrétní dotazy a plán na další období. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena pár dní před termínem odevzdání. Textová část byla několikrát konzultována, včetně finálni verze. | ||
Publikační činnost, ocenění | Hra je publikovaná prostřednictvím platformy itch.io. |
Práce je kvalitní. Nemá mnoho vad na kráse. Největší problém shledávám v kapitole implementace, která míchá vysokoúrovňové a nízkoúrovňové popisy systémů. Kapitola návrh (koncept) je pro změnu příliš krátká. Realizace je funkční a tváří se jako plnohodnotná hra. Objevují se problémy s repetitivností a občasnými chybami. Nicméně, student práci odvedl pečlivě a jeho dílo je tedy nadprůměrné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání je průměrně obtížné. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Všechny body zadání byly splněny. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce je obvyklém rozmezí. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Práce se čte relativně dobře a kapitoly na sebe navazují. Struktura práce by však mohla být lepší. Návrh je krátký a implementace obsahuje spoustu věcí z návrhu promísené implementačními detaily (obrázky) z Unity. Míchá se tak vyšší míra abstrakce popisu s malou úrovní abstrakce. Občas se vyskytují nepochopitelné rovnice nebo příliš triviální rovnice. | |
Formální úprava technické zprávy | 90 | Typografická stránka práce je hezká. Neobjevil jsem žádné závažné chyby. Stejného rázu je i jazyková stránka. To neznamená, že je bezchybná. Například výpis xml souboru na stránce 28 nemá číslování a popisek. | |
Práce s literaturou | 70 | Práce využívá 35 zdrojů informací. Kvalita zdrojů je rozprostřena po celém spektru. Od vysoce kvalitních až po naprosto nevhodné. Za příklad uvedu citování "www.novinky.cz", což se jako zdroj odborných informací nedá považovat. Citace jsou umístěny s vhodnou, ale řidší frekvencí. Ale často jen číslem, bez uvedení autora, názvu zdroje. | |
Realizační výstup | 80 | Aplikaci lze pustit na OS Windows a Linuxu. Problém tvoří nepodporované rozlišení 16:10, kdy se rozhodí texty. Během zkoušení se objevil problém, kdy nešlo uhrát tutoriál a ostatní módy hry byly uzamčeny. Chyba se objevovala náhodně. Hra vypadá komplexně s mnoha mechanikami, ale nejsem si jistý hloubkou samotné hry. Nepřišlo mi, že je možné nějakým způsobem plánovat a plánováním ovlivňovat výsledek hry. Zdrojové kódy jsou roztříděny do složek, ale nepřipadá mi, že je možné se v nich vyznat bez přiložené programové dokumentace. Zdrojové kódy obsahují komentáře. | |
Využitelnost výsledků | Hra je zveřejněna na portálu itch.io. Hra by mohla být případně prezentována na herní soutěži, jako je GameAccess. |
eVSKP id 153107