HULATOVÁ, T. Odborné vzdělávaní a jeho daňové aspekty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Cílem bakalářské práce bylo systematizovat pravidla týkající se odborného vzdělávání obsažené v zákoně o daních z příjmů a v návaznosti na to navrhnout kroky a opatření vedoucí k daňové optimalizaci. Tento cíl byl dle mého soudu naplněn. Práce tvoří kompaktní a čtivý celek. Místy by se nicméně hodily vhodnější formulace, výstižnější označení (viz např. označení obrázku 1 (str. 33)) a lepší propojení textu. Výsledky analytické části tvoří velmi dobrý základ pro část návrhovou. Slabší pasáží v oblasti analýzy je část zabývající se identifikací rizik, která není "dotažena" ve smyslu identifikace širšího spektra možných a souvisejících daňových rizik. Bakalářské práce vykazuje i dílčí formální nedostatky (místy absentující odkazy na tabulky v textu, atd.). I přes shora uvedené dílčí výhrady lze konstatovat, že se jedná o zdařilou bakalářskou práci, která analyzuje a syntetizuje vybraný segment pravidel. Výsledky prezentované v bakalářské práci mají praktickou využitelnost. Theses (zhodocení identifikovaných shod) Existující shody jsou důsledkem užití stejných či obdobných informačních zdrojů (ty jsou v textu práce řádně citovány). Otázky k obhajobě: 1. Jaká daňová rizika se pojí s odborným vzděláváním? 2. Domníváte se, že nastolený trend v on-line vzdělávání se změní (růst zájmu o prezenční formy vzdělávání na úkor on-line forem)? Svoje stanovisko prosím zdůvodněte. 3. Specifikujte základní pravidla pro tvorbu FSKP.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Otázka: Domníváte se, že pro úhradu jazykového kurzu angličtiny za pracovníka, který již komunikuje v anglickém jazyce při výkonu své pracovní činnosti je to, že chcete, aby si své znalosti jen udržoval?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 139418