NGUYEN MINH, D. Monitorování účasti na sportu a pohybových aktivitách vybrané skupiny obyvatel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.
Autor po celou dobu zpracování tématu velmi aktivně přistupoval k problematice, využíval konzultací a prokázal schopnost velmi dobře pracovat se zadanou literaturou. Zpracování tématu bylo poměrně náročné, autor však prokázal schopnost samostatně řešit zadané úkoly a z výsledků sestavovat správné závěry. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Cíl práce byl splněn, autor se pokusil na základě monitorování možnosti zapojení dětí předškolního věku u Vietnamské komunity žijící v Brně do sportovně pohybových aktivit vypracovat návrh na zřízení předškolního zařízení, které by nabízelo těmto dětem možnost celotýdenní péče včetně nabídky širokých možností sportovně pohybových aktivit a spolupráce s okolními zařízeními podobného typu s Brněnskými dětmi. Tento návrh přispívá ke zlepšení podmínek péče o dítě pro Vietnamskou komunitu žijící v Brně. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Postup řešení odpovídal požadavkům, po prostudování dostatečného množství literárních zdrojů autor provedl monitorování u Vietnamských rodičů prostřednictvím osobní ankety a po vyhodnocení se zaměřil na návrh pro možnosti řešení stávající situace, která není pro děti Vietnamských rodičů žijících v Brně příliš uspokojující. V návrhu se objevuje projekt ke zřízení mateřské školy. Použité metody jsou adekvátní pro zpracování tématu práce. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Navzdory jazykovým bariérám se autorovi podařilo velmi dobře interpretovat získané výsledky a z nich poté vyvodit správné závěry. Autor prokázal schopnost dobře pracovat se zadaným tématem. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Výsledky jsou použitelné nejen pro děti jiných komunit žijících v Brně, ale navržené předškolní zařízení s rozšířenou péčí o rozvoj sportovně pohybových aktivit u dětí předškolního věku by bylo dobré využít i pro Českou populaci. Zejména oceňuji návrhy spolupráce s okolními školkami. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Struktura práce odpovídá požadavkům na tento typ práce kladeným. Použitá terminologie je na dobré úrovni, jazyková úroveň je vzhledem k bariérám, které musel autor překonat při překládání osobní ankety, na velmi dobré úrovni. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Autor se soustředil na velké množství literárních zdrojů včetně dokumentů, aby dokázal proniknout do problematiky českých podmínek a prostředí a velmi zdatně si s touto problematikou poradil. Oceňuji velmi aktivní přístup k řešení jednotlivých teoretických kapitol i přístup k návrhu předškolního zařízení. |
Předložená práce splňuje požadavky na bakalářskou práci, cíl práce byl splněn. Na základě monitoringu u rodičů Vietnamské komunity žijící v Brně autor navrhl podnikatelský záměr se zaměřením na vznik mateřské školky pro tyto děti se zaměřením na rozvoj sportovně pohybových aktivit dětí předškolního věku ve formě spolupráce s okolními subjekty. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Cíl práce byl splněn, odpovídá zadání práce. Monitoring byl stěžejní pro vytvoření podkladů na sestavení podnikatelského záměru. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | V práci byly použity tři metody - analýza dokumentů, zejména legislativy MŠMT pro možnost vypracování podnikatelského záměru založení mateřské školy pro Vietnamskou komunitu žijící v Brně, dále Osobní anketa pro rodiče, kterou přeložil student do vietnamštiny a realizoval v prostředí Vietnamské komunity a dále metoda tvorby podnikatelského plánu pro konkrétní zakázku - MŠ pro děti Vietnamské komunity se zaměřením na sportovní aktivity v předškolním věku. Schopnost interpretovat dosažené výsledky | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Výsledky šetření ukazují, že mateřská škola pro děti Vietnamské komunity by byla velmi potřebná vzhledem k většímu zařazení a integraci Vietnamských dětí mezi České děti. Pokud by byl tento návrh realizován, děti ze školky by se rychleji a lépe integrovaly do základních škol. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Navržený podnikatelský záměr v každém případě bude potřebovat značnou podporu zastupitelů regionu, ve kterém by mateřská školka vznikla. Nebude zcela jednoduché zahájit spolupráci s okolními mateřskými školami, vzhledem k jazykovým bariérám u dětí předškolního věku a dále je nutné se podrobně seznámit s podmínkami regionu, kde by mateřská školka vznikla. Výsledky jsou využitelné v praxi. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Struktura práce odpovídá požadavkům na bakalářskou práci. Student poměrně dobře provedl analýzu současného stavu v podmínkách České republiky a velmi dobře se dokázal zorientovat v legislativě MŠMT. Cením zejména kapitolu Vzdělávání a sportovně pohybová aktivita dětí předškolního věku. | |
Práce s informačními zdroji | A | V práci je 25 odkazů na literární zdroje, 19 odkazů na Zákony ČR a 3 odkazy na internetové zdroje. Student čerpal i ze zahraničních literárních zdrojů. Použité informační zdroje odpovídají potřebám práce. |
eVSKP id 92812