SMĚŘIČKOVÁ, M. Marketingový mix nové pobočky společnosti Fabricland [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka ke zpracování práce od samotného počátku přistupovala velice zodpovědným způsobem. V práci je také zřejmá její osobní angažovanost v analyzované společnosti, což se kladně promítá ve využívání jejich osobních znalostí a zkušeností z dané oblasti. Práce jako celek působí logickým a přehledným dojmem. Místy jsou pouze drobné nejasnosti. Z práce je patrná schopnost využít poznatky v analytické i návrhové části. Výstupy práce pak lze označit za relevantní, realizovatelné a pro analyzovanou společnost přínosné. Kladně hodnotím začlenění kapitoly věnující se analýze rizik (kap. 3.6)., kde autorka identifikuje rizika spojená s realizací návrhů a dále k nim doplňuje i nástin opatření. Otázky k obhajobě: 1) Jaký byl průběh Vámi provedeného mystery shopping? (z kap. 2.4 Mystery shopping)

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka pro zpracování využívá standardního postupu a standardních metod. Tyto leze považovat za adekvátní. Jako méně standardní metody bylo využito mystery shoppingu.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky práce jsou prakticky využitelné. Návrhy jsou smysluplné a relevantní, vycházející z autorčiny osobní znalosti stávající situace a z výsledků analýz.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Uspořádání práce na první pohled působí logickým a přehledným dojmem. V práci se občas vyskytne drobný překlep. U popisu metodiky práce (str. 12-15) by bylo zajímavější vedle teoretického popisu využívaných analýz také podrobněji napsat, jak a proč byly tyto analýzy využity prakticky v práci. Kapitolu 2.4 Mystery shopping bylo vhodnější nazvat spíše jako analýza konkurence. Mystery shopping (MS) je pak jednou z metod, která k analýze konkurence přispěla. V kapitole to také chtělo podrobněji rozepsat, jak samotný MS probíhal.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je využito 50 adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Wolfová, Kateřina

Diplomová práce se zabývá marketingovým mixem nové pobočky společnosti fungující na trhu galanterního zboží a služeb ve švadlence. Diplomantka ve své práci splnila všechny požadavky zadání. V úvodu práce jasně definovala cíl diplomové práce a vysvětlila, jaké metody použije k dosažení stanového cíle, což hodnotím jako pozitivní. V teoretické části nejdříve velmi podrobně rozebírá údaje s problematikou marketingu související. Kladně hodnotím skutečnost, že se diplomantka zabývá rozšířeným marketingovým mixem, nejen 4P. Naopak chybí mi zde alespoň základní zmínka teorie o marketingovém výzkumu, jež je následně použit v aplikační části. Na teoretickou část navazuje část analytická, kdy diplomantka vhodně analyzuje současný stav společnosti a současně vhodně aplikuje poznatky získané nastudováním teorie a související literatury. V poslední kapitole této části se věnuje marketingovému výzkumu, jehož výsledky následně interpretuje pomocí přehledných grafů a tabulek. Hezky a přehledně jsou zpracovány i vlastní návrhy řešení. V závěru diplomantka navrhuje společnosti Fabricland jednotlivé kroky směřující k větší spokojenosti klientů a k navýšení počtu potenciálních zákazníků. Zároveň však upozorňuje na možná rizika související se zavedením navrhovaných řešení. Diplomovou práci DOPORUČUJI k obhajobě a navrhuji hodnocení VÝBORNĚ.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Splnění stanovených cílů A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 110461