HABÁSKO, J. Bodový systém jako nástroj silniční bezpečnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2011.
Práce splnila svůj účel a cíl. Je možné na práci navázat porovnáním aktuálních změn novely i se zapojením dalších států. Student prokázal schopnost samostatně řešit zadaný problém. Během zpracování práce mnohokrát konzultoval s vedoucím a rady zapracoval.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | S výjimkou detailnějšího rozboru a srovnání novely zákona účinné od 1.8.2011 s okolními státy diplomant analyzoval stávající stav a navrhl změny. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Diplomant analyzoval bodové systémy a následně se vlastní metodikou pokusil o jejich srovnání. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | Diplomant věnoval rozboru tématu i s ohledem na zahraniční prameny velké množství času a úsilí. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Přínosem je vlastní metodika srovnání bodových systémů jako nástrojů silniční bezpečnosti a vlastní návrh změn na základě zpracované analýzy. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Vzhledem k nešťastnému načasování účinnosti novelizace zákona (s ohledem na odevzdání práce) a změnám v bodovém systému nebyly změny detailněji analyzovány a porovnány s okolními státy. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | ||
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A | Přílohy mohly být přehledněji odděleny od sebe a číslovány zvlášť. |
Pečlivě zpracované dostupné vstupní údaje. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Práce, dle mého názoru, využívá všech dostupných podkladů. Přitom nezamlčuje, že některá data nejsou jk disposici - například ve Vyhodnocení nejčastějších přestupků..." na straně 63 a dále. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | Bez připomínek. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | A | Použité metody jsou obvyklé, práce vychází z reálných údajů. | |
Obtížnost a správnost řešení | B | Práce vyžadovala především pečlivý sběr dat a jejich pečlivé zpracování. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Velice podnětné je srovnání s cizinou. Stav v ČR bude mírně ovlivněn posledními změnami v systému. Autor má - dle mého názoru - správný kritický přístup ke změnám, kterým je systém podrobován. | |
Odborná jazyková úroveň | A | Práce neobsahuje závažnější chyby v tomto směru. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B | Grafická úprava má standardní úroveň. Trochu mne zarazila prázdná strana 117. |
eVSKP id 33024