BARCÍK, P. Laboratorní modul zesilovače ve třídě D s PWM modulací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Bakalářská práce se zabývá návrhem laboratorního modulu zesilovače ve třídě D s PWM modulací pro výukové účely. Zadáním bylo požadováno, aby při návrhu byl kladen důraz na blokovou a tedy diskrétní skladbu zesilovače a jeho funkčních částí, dostupnost jednotlivých signálů k měření a vhodnost modulu k výuce studentů v laboratoři nízkofrekvenční elektroniky. Mohu konstatovat, že student provedl poměrně pečlivý výběr jednotlivých komponentů a jejich funkčních bloků a součástek. Jednotlivé funkční bloky byly navíc ověřeny měřením na nepájivém poli nebo přímo v realizovaném zařízení. Bohužel však při závěrečném propojení se po celé desce plošného spoje šíří rušení o vysokém kmitočtu v řádu stovek kHz, které neumožňuje realizovaný modul použít při výuce. Student předložil kompletní konstrukční podklady pro konstrukci laboratorního přípravku i samotný realizovaný přípravek. Výsledkem je přípravek jehož funkčnost je však velmi omezená. Student pracoval samostatně, jak při vlastním návrhu, tak i oživování a měření. Zadání považuji za splněné pouze částečně a vypracování hodnotím na běžné bakalářské úrovni. Vzhledem ke všem uvedeným předchozím hodnocením doporučuji práci k obhajobě před státní zkušební komisí, navrhuji však práci hodnotit stupněm D/65 bodů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | E | 25/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Student se věnoval poměrně známé problematice návrhu zesilovače ve třídě D. Značná část práce je zaměřena na popis základního principu činnosti tohoto typu zesilovače. Z práce jsem jednoznačně nepochopil, jakým způsobem je přípravek jako celek napájen. Výsledky prezentované v kapitole o experimentálním měření ukazují, že laboratorní přípravek je prakticky nepoužitelný. Chyba byla diagnostifikována, avšak nebyla odstraněna. Z tohoto důvodu zřejmě nebyly stanoveny další základní parametry zesilovače (účinnost, zkreslení, atd.) a postrádám rovněž vzorový protokol o měření. Na straně 18 je odkaz na neexistující obrázek. Na závěr lze konstatovat, že zadání bakalářské práce bylo splněno pouze částečně, čemuž odpovídá i bodové hodnocení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 7/20 | |
Odborná úroveň práce | D | 30/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 30919