RIŠKO, M. Soubor programů pro podporu výuky zpracování signálů a obrazů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.
Spolupráce s panem Riškem neprobíhala hladce. I přesto, že si student v prosinci vybral ke zpracování čtyři aplety se spíše lehčími tématy, bohužel jsem často narážel na základní mezery v jeho matematickém vzdělání. Úroveň a efektivitu programování nedovedu ohodnotit, jelikož JAVA neovládám. Pro mě byla klíčová funkčnost apletů pro výuku, což bylo z větší části splněno. Škoda, že aritmetické kódování nezahnuje i dekódovací proces.
Předložená práce pojednává o vytvoření čtyřech java apletů demonstrujících různé techniky ve zpracování signálů. Teoretická část čítá celkem 7 stran a je dle mého názoru nedostačující a zcela konkrétně nepopisuje implementovanou problematiku. Uváděné rovnice nejsou číslovány. V části implementační autor nejprve stručně popisuje použité vývojové prostředí a jazyk Java, dále pak podrobněji popisuje funkci jednotlivých java apletů. Teoretickou část hodnotím jako nedostatečnou. Po otevření zdrojových kódů jsem zjistil, že leč autor popisuje strukturu java apletů, aplikace pro aritmetické kódování je napsána jako java aplikace. Vše je poté zabaleno technologií Java Web Start pro správnou funkci na webu. O tom však v práci není ani zmínka. Tím ve mně autor nabyl podezření, že pravděpodobně práci nedělal sám. Dále jsem zjistil, že komentáře v kódu jsou psané převážně v češtině a autor má jméno Kamil. Celá práce je však psána slovensky a autor je slovenské národnosti. V práci není vůbec zmínka o struktuře kódu a nikde jsem nenašel prohlášení, že značná část kódu je převzata nebo že byly použity různé knihovny k dosažení zdárného cíle. Aplety jako takové jsou zcela funkční. Díky k mé domněnce, že autor práci nedělal zcela sám a velká část kódu mu byla naprogramována třetí osobou, nedoporučuji práci k obhajobě a hodnotím známkou F/20 bodů. Vzhledem k tomu, že se mohu mýlit, doporučuji komisi položit autorovi pár otázek týkajících se zdrojového kódu, aby bylo jasně dané, zda moje domněnka je či není správná. Pokud autor prokáže, že práci dělal sám, doporučuji zvýšit hodnocení na hranici E/50 bodů.
eVSKP id 73900