UMÝSA, R. Teplovodní otopné soustavy se solárními prvky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Student prokázal schopnost samostatné tvůrčí činnosti, zpracovával bakalářskou práci se zájmem a samostatně a splnil podmínky zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Obsahem práce jsou teplovodní otopné soustavy se solárními prvky. Text bakalářské práce má 43 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části a je členěn do kapitol a podkapitol. K uspořádání práce mám tyto výhrady: -Rovnice, případně výpočty nejsou číslované -Mezi číslem a jednotkou má být vždy mezera a to i °C -Nadpisy kapitol jsou nevýrazné (vhodnější je použití tučného písma) -U chemického značení plynů se používá spodní index a ne O2 -Seznam symbolů by měl být uspořádán podle abecedy -U jednotek určitě nepoužíváme mocnitel na prvou jak je u některých v seznamu -Přestože jsou použité zkratky v seznamu, měly by být při prvním výskytu v textu vysvětleny. Práce obsahuje rešeršní část zaměřenou na problematiku otopných soustav. Tato rešerše obsahuje přehled jednohubkový a dvoutrubkových soustav včetně popisu způsobů vedení potrubí. Z tématu práce bych soudil, že se student spíše měl zaměřit na to, jaké jsou moderní trendy v realizacích otopných soustav. Je opomenuta problematika rozdělovačů, které se nyní prosazují i u otopných soustav s otopnými tělesy. Z hlediska popisu solárních prvků je v práci pouze popis různých typů solárních kolektorů. V práci není zmíněna problematika zásobníků teplé/topné vody. V práci také není žádné schéma celé otopné soustavy se solárními prvky. Přestože k tématu práce v poslední době i v českém jazyce vyšla řada zajímavých publikací, tuto možnost student nevyužil. Tyto nedostatky jsou vyváženy provedeným porovnáním různých typů solárních kolektorů a ekonomickým zhodnocením ve formě návratnosti. Výpočet použitý k zhodnocení ekonomické návratnosti je proveden v pořádku a student dospěl ke správným závěrům. Pouze bych upozornil, že na straně 25 dole teploty t1 a t2 nejsou stejné a nejsou v Kelvinech, naštěstí tyto špatné čísla nejsou dosazena do výpočtu. Student prokázal schopnost samostatně zpracovat dané téma, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 19565