KLOJDA, V. Vliv skelných vláken v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.
Student Viktor Klojda se ve své práci zabývá vlivem množství skelných vláken přidaných jako experimentální aditivum do záporných aktivních hmot olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV). Při testování olověných akumulátorů v tomto režimu provozu se objevují nové, degradační jevy označované jako PCL3. Objasnění a minimalizace těchto jevů je v současné době jeden z prioritních problémů, v problematice použití olověných akumulátorů v HEV. Student provedl veškeré experimentální práce na pracovišti elektrochemických zdrojů ústavu elektrotechnologie FEKT, zařízení a podmínky měření přizpůsobil přístrojovému vybavení a možnostem pracoviště. Na základě výsledků experimentů zpracoval diplomovou práci v rozsahu 75 stran včetně seznamu použité literatury. Práci rozčlenil do osmi kapitol. Teoretická část zahrnuje dělení elektrochemických zdrojů se zaměřením na olověný akumulátor, popis výroby a klasifikace skel a jejich možný vliv na vlastnosti záporné aktivní hmoty. Praktická část popisuje laboratorní pracoviště a výrobu experimentální elektrody. V závěrečné části se student věnuje detailnímu vyhodnocení provedených experimentů. Požadavky zadání student splnil v plném rozsahu, v práci postupoval se zájmem o zpracovávanou problematiku, k řešení problémů přistupoval samostatně a s potřebnou iniciativou. Práce je sepsána pečlivě a přehledně, její vnější úprava a grafické zpracování jsou na dobré úrovni. Odborná úroveň odpovídá znalostem získaným v daném oboru. Předložená práce a její zpracování splňují všechny požadavky kladené na diplomovou práci. Práce přináší nové poznatky do oblasti aplikace nevodivých vláknitých aditiv záporné elektrody olověného akumulátoru. Proto doporučuji práci k obhajobě.
Diplomová práce splňuje požadavky zadání a doporučuji jí k obhajobě. Student se zde věnuje možnému vlivu skelných vláken na vlastnosti olověných akumulátorů pracujících v režimu HEV. Jednotlivé kapitoly na sebe racionálně navazují, avšak daleko více pozornosti by mělo být věnováno právě skelným vláknům, kdy po obsahové stránce tato kapitola zabírá pouhé 2 strany textu. Naopak postup výroby elektrod, pastování a celkové sestavení měřícího pracoviště jsou detailně zpracovány. V postupu jsem nalezl pouze chybný výpočet hmotnosti roztoku Induliny AT dále použitého ve směsi expandéru. V diplomové práci jsou drobné gramatické chyby a kvalita některých obrázků není na dobré úrovni, což mírně snižuje kvalitu diplomové práce. V literatuře by bylo také vhodné aktualizovat citace internetových zdrojů spolu s řazením dle abecedy. Přes výše uvedené nedostatky odborná úroveň diplomové práce ukazuje na velmi dobré znalosti této problematiky. Student zde ukázal velmi dobrou orientaci jak v teoretické tak praktické části. Práci hodnotím známkou B při zodpovězení všech otázek k obhajobě.
eVSKP id 54565