POLÁCH, M. Vývoj aplikace pro modelování fyzikálních jevů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Student se podílel na vytvoření nového systému pro efektivnější výuku fyzikálních jevů a nahrazení starších používaných systémů. Předložená práce se zaměřuje zejména na názorné animace pro objasnění problematiky z oblasti fyziky a přípravu systému pro e-learningovou formu výuky. Celý systém vytvářený v této práci je pomocí předávání parametru propojen s řídicím systém. Vytvořené animace studentům lépe umožňuje pochopit daný problém a přináší reálné simulace z dané oblasti. Kladně hodnotím aktivní přístup studenta k uvedenému tématu a vytvořené programy pro animaci. Práce je napsána přehledně a srozumitelně. V práci se objevují drobné gramatické chyby což ovšem prací nijak nesnižuje.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 45/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
Cílem práce bylo vytvoření nového prostředí pro výuku a simulaci základních fyzikálních jevů. Animace těchto fyzikálních dějů je vytvořena v open-source programu Blender. Zde vidím největší slabinu celé bakalářské práce. Rozsah bakalářské práce je 25 stran čistého textu. Z toho 11 stran je věnováno popisu ovládání modelovacího nástroje Blender, což velice snižuje úroveň celé bakalářské práce. Dále také, jedna strana popisuje problematiku "Co je to Internet a jazyk HTML". Začlenění této problematiky do bakalářské práce považuji za zcela neadekvátní. Popisu šikmého vrchu student věnoval 2,5 strany. Praktická část práce popisuje detailněji syntaxi jazyka HTML a základy tvorby internetových stránek. Student se snažil pomocí obrázku 2.1 demonstrovat, jak vypadá zobrazení HTML kódu v editoru, ale obrázek je zcela nečitelný, což také odpovídá o úsilí jenž student věnoval samotnému zpracování své roční práce. Další část praktické části popisuje jak student navrhl pozadí a tlačítka pro připravovanou aplikaci a jaký program si pro tento úkol zvolil. Tato část končí na straně 28. K tomuto mám velmi vážnou připomínku. Obsah práce až do strany 28 neodpovídá náplni roční bakalářské práce. Student popisuje v kapitole 2.3.2 tvorbu videa VRHY a uvádí, že při aktuálním nastavení by celé video trvalo 17 minut, což jak uvádí je nepřijatelné. Vyřešení tohoto problému jsem však již nenašel. Není jasné začlenění kapitoly Tvorba animace-kapaliny, cíle práce je vytvoření animace pro vrh vzhůru, šikmý vrh, volný pád a vodorovný vrh. Z celé praktické části není zřejmé, co je vlastní přínos či konkrétní výstupy studentovy práce. Samotné animace vrhu nejsou v práci ani popsány ani demonstrovány. U animací funguje pouze klávesa P a I, výpočet pomocí klávesy O je zcela nefunkční. Webová prezentace obsahuje animace, které nejsou v bakalářské práci vůbec popsány. V závěru student uvádí, že byly vytvořeny animace, ale vytvoření spustitelného souboru .exe bylo natolik náročné, že se student uchýlil k řešení zobrazování animací pouze v původním programu Blender, v němž byly tyto animace vytvářeny. Toto ovšem považuji za nesplněné zadání, jelikož měl student navrhnout uživatelské rozhranní a dílčí části zkompletovat do jednoho celku, tak aby animace byly dostupné z jednoho uživatelského rozhranní, dle textu v práci, tímto rozhraním měla být webová prezentace. Hodnocení: Navrhuji 40 bodů (F). V případě, že student před komisí předvede a obhájí vytvořené uživatelské rozhranní včetně všech vytvořených animací požadovaných vrhů a komise bude s těmito výstupy spokojena navrhuji zvýšit toto hodnocení o 10 bodů, tj. 50 (E).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 5/20 | |
Odborná úroveň práce | F | 18/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 21658