POLÁCH, M. Vývoj aplikace pro modelování fyzikálních jevů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Holcman, Vladimír

Student se podílel na vytvoření nového systému pro efektivnější výuku fyzikálních jevů a nahrazení starších používaných systémů. Předložená práce se zaměřuje zejména na názorné animace pro objasnění problematiky z oblasti fyziky a přípravu systému pro e-learningovou formu výuky. Celý systém vytvářený v této práci je pomocí předávání parametru propojen s řídicím systém. Vytvořené animace studentům lépe umožňuje pochopit daný problém a přináší reálné simulace z dané oblasti. Kladně hodnotím aktivní přístup studenta k uvedenému tématu a vytvořené programy pro animaci. Práce je napsána přehledně a srozumitelně. V práci se objevují drobné gramatické chyby což ovšem prací nijak nesnižuje.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 45/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce C 15/20
Využití literatury C 7/10
Navrhovaná známka
B
Body
87

Posudek oponenta

Šimek, Milan

Cílem práce bylo vytvoření nového prostředí pro výuku a simulaci základních fyzikálních jevů. Animace těchto fyzikálních dějů je vytvořena v open-source programu Blender. Zde vidím největší slabinu celé bakalářské práce. Rozsah bakalářské práce je 25 stran čistého textu. Z toho 11 stran je věnováno popisu ovládání modelovacího nástroje Blender, což velice snižuje úroveň celé bakalářské práce. Dále také, jedna strana popisuje problematiku "Co je to Internet a jazyk HTML". Začlenění této problematiky do bakalářské práce považuji za zcela neadekvátní. Popisu šikmého vrchu student věnoval 2,5 strany. Praktická část práce popisuje detailněji syntaxi jazyka HTML a základy tvorby internetových stránek. Student se snažil pomocí obrázku 2.1 demonstrovat, jak vypadá zobrazení HTML kódu v editoru, ale obrázek je zcela nečitelný, což také odpovídá o úsilí jenž student věnoval samotnému zpracování své roční práce. Další část praktické části popisuje jak student navrhl pozadí a tlačítka pro připravovanou aplikaci a jaký program si pro tento úkol zvolil. Tato část končí na straně 28. K tomuto mám velmi vážnou připomínku. Obsah práce až do strany 28 neodpovídá náplni roční bakalářské práce. Student popisuje v kapitole 2.3.2 tvorbu videa VRHY a uvádí, že při aktuálním nastavení by celé video trvalo 17 minut, což jak uvádí je nepřijatelné. Vyřešení tohoto problému jsem však již nenašel. Není jasné začlenění kapitoly Tvorba animace-kapaliny, cíle práce je vytvoření animace pro vrh vzhůru, šikmý vrh, volný pád a vodorovný vrh. Z celé praktické části není zřejmé, co je vlastní přínos či konkrétní výstupy studentovy práce. Samotné animace vrhu nejsou v práci ani popsány ani demonstrovány. U animací funguje pouze klávesa P a I, výpočet pomocí klávesy O je zcela nefunkční. Webová prezentace obsahuje animace, které nejsou v bakalářské práci vůbec popsány. V závěru student uvádí, že byly vytvořeny animace, ale vytvoření spustitelného souboru .exe bylo natolik náročné, že se student uchýlil k řešení zobrazování animací pouze v původním programu Blender, v němž byly tyto animace vytvářeny. Toto ovšem považuji za nesplněné zadání, jelikož měl student navrhnout uživatelské rozhranní a dílčí části zkompletovat do jednoho celku, tak aby animace byly dostupné z jednoho uživatelského rozhranní, dle textu v práci, tímto rozhraním měla být webová prezentace. Hodnocení: Navrhuji 40 bodů (F). V případě, že student před komisí předvede a obhájí vytvořené uživatelské rozhranní včetně všech vytvořených animací požadovaných vrhů a komise bude s těmito výstupy spokojena navrhuji zvýšit toto hodnocení o 10 bodů, tj. 50 (E).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání F 5/20
Odborná úroveň práce F 18/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 10/20
Formální zpracování práce C 7/10
Navrhovaná známka
F
Body
40

Otázky

eVSKP id 21658