STUPKA, F. Emulátor herní konzole Playstation 1 s vyšším renderovacím rozlišením [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Jaroš, Jiří

S prací Filipa Stupky jsme byl jako vedoucí velice spokojen. Konzultace probíhaly na profesionální úrovni, repositář s prací je detailně dokumentován a pečlivě strukturován, dosažené výsledky jsou velice pěkné, stejně jako text práce. Proto hodnotím práci stupněm A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem diplomové práce bylo navrhnout a implementovat softwarový simulátor herní konzole Sony Playstation a umožnit hraní her ve vyšším rozlišení. Náročnost práce spatřuji především v komplexnosti původní konzole a neúplným informacím o její funkčnosti a specifikaci. Výsledná aplikaci sice není perfektní, ale obsahuje veškerou podstatnou funkcionalitu pro hraní běžných her. Vykreslování ve vyšším rozlišení se obešlo bez extrémních nároků na výkon emulátoru a hry jsou tak hratelné i na běžném notebooku. S výsledky práce jsem tedy velmi spokojený.
Práce s literaturou Student vhodně využíval dostupnou literaturu a podobné projekty, které řádně citoval pomocí referencí, či odkazy pod čarou.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Aktivita studenta během řešení velice dobrá. Bylo vidět, že ho práce baví a je ochoten na řešení strávit velké množství času dalece nad rámec běžné diplomové práce. Student chodil na konzultace pravidelně a vždy dobře připraven (jednou za dva týdny v zimním semestru a každý týden v letním semestru). Vedoucí tak měl dokonalý přehled o průběhu řešení. Zde je nutné vyzdvihnout profesionální práci s GitLab repositářem, který obsahuje 411 commitů ve 23 větvích, kdy každý merge procházel peer review ze strany vedoucího. Celkově lze tedy hodnotit aktivitu studenta a komunikaci s vedoucím jak výbornou.
Aktivita při dokončování Aktivita během dokončování byla velice dobrá. Práci jsem dostal s dostatečným předstihem, abych mohl vznést připomínky a práci znovu projít. 
Publikační činnost, ocenění Práce dosud nebyla publikována, určitě si ale zaslouží zveřejnění na internetu a přestavení komunitě.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Šimek, Václav

Souhrnné zhodnocení této diplomové práce není jednoduchou záležitostí. Máme tu skutečnost, že byl emulátor implementován zcela od základu, kdy jsou využívány pouze dílčí knihovny pro realizaci GUI. Pravdou taktéž je, že emulaci některých prvků by bylo třeba ještě mírně dopravovat, aby vše bylo možno označit za dokonalé. Z toho důvodu nakonec přikláním k hodnocení stupněm B - velmi dobře , 89 bodů .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Podrobné nastudování technické specifikace herní konzole PS1, pochopení funkčních závislostí jednotlivých komponent a promítnutí těchto poznatků do implementace realistického simulačního prostředí považuji za poměrně obtížný úkol. A to zvlášť za situace, kdy se v případě některých hardwarových prvků původní architektury jedná o proprietární řešení, k nimž je nutné dohledávat informace z různých zdrojů-
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání této diplomové práce bych si dovolil označit za splněné, byť dle vyjádření autora na straně 54 technické zprávy se nejedná ve všech případech o plnohodnotnou implementaci jednotlivých komponent. Nicméně funkcionalita požadovaná zadáním zde evidentně je. Díky strukturovanému přístupu k implementaci simulačního prostředí by mělo být možné chybějící funkcionalitu doplnit či upravit tak, aby byly podchyceny i případy některých z aktuálně problematičtěji se chovajících her.
Rozsah technické zprávy Z jistého úhlu pohledu může technická zpráva působit mírně stručnějším dojmem. Nicméně po jejím prostudování jsem dospěl k názoru, že jsou zde adekvátním způsobem s ohledem na charakter projektu prezentovány veškeré potřebné informace. Případné detaily je možno si snadno doplnit v odkazované dokumentaci a není je nutné replikovat v technické zprávě.
Prezentační úroveň technické zprávy 85 Hlavní část technické zprávy je tvořena celkem 8 kapitolami uspořádanými v logickém sledu, přičemž jejich rozsah odpovídá danému účelu. Výklad ve 4. kapitole je poněkud hutnější, nicméně s patřičnou pozorností je možno základní linku výkladu bez problémů sledovat. Drobnou připomínku bych měl k následujícímu: v závěrečném odstavci 1. kapitoly by nebylo špatné stručně představit obsah kapitol následujících užitečný by taktéž byl popis obsahu datového média, ať je na první pohled jasné, co a kde se nachází stručný manuál, který se nyní nachází na doprovodném datovém médiu, by nebylo špatné zařadit coby tzv. tištěnou přílohu
Formální úprava technické zprávy 90 V tomto směru jsem nenašel v technické zprávě žádné extrémní prohřešky hodné zmínky. 
Práce s literaturou 85 Výčet položek v přehledu použité literatury je poměrně stručný, nicméně zásadní aspekty z pohledu řešení projektu jsou zde pokryty. Některé z informačních pramenů, které jsou na příslušném místě v technické zprávě uváděny coby poznámka pod čarou, mohly být vloženy spíše v tomto celkovém přehledu.
Realizační výstup 90 Pokud vyjdeme z informací prezentovaných v technické zprávě, tedy že byl emulátor konzole PS1 autorem vytvořen od základu takříkajíc na zelené louce, jedná se bezesporu o počin hodný zaslouženého uznání. Byť tedy ne vše je emulováno do puntíku přesně. Domnívám se, že ani nebylo v silách jednoho řešitele dotáhnout simulaci všech bloků konzole k naprosto puntičkářské dokonalosti (a pravděpodobně ani záměrem projektu).
Využitelnost výsledků Realizační výstup projektu, tedy simulační prostředí zaměřující se na reprodukci funkcionality herní konzole PS1, je s některými hrami funkční více, s jinými méně. Ostatně na tento fakt autor v technické zprávě upozorňuje. Nicméně se jedná o více než použitelný základ, na němž mohou další s úspěchem stavět. Domnívám se, že pro komunitu kolem konzole PS1 může mít dosažený výsledek i tak nemalý přínos.
Navrhovaná známka
B
Body
89

Otázky

eVSKP id 157543