KUDLIČKA, J. REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2009.
Práce Jana Kudličky vychází z půdorysné i prostorové osnovy původní Zahrady. Novodobým způsobem artikuluje manýristický a ranně barokní materiál a při zachování historické koncepce komunikačních koridorů - špalírů s postupně objevovaným obsahem dosáhl i zajímavého nejen vizuálního propojení Zahrady a města, aniž by narušil její neněmou intimitu. Oceňuji také autorovu odvahu v použití nejmodernějších materiálů na poli translucentních tepelných izolací. Otázky a náměty k obhajobě: - jednotlivé tématické plochy venkovních prostor vymezených stavbou
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Autor i přes iberský handicap a z toho vyplývající nemožnost osobního kontaktu si dokázal udržet vysokou pracovní morálku a prokázal vysoký stupeň samostatné kreativity a kritické sebereflexe. Časté rozpravy nad tématem prostřednictvím videochatu přinášely, pokud si mohu dovolit takto předjímat, oboustranné obohacení. |
Student Jan Kudlička předkládá k obhajobě inspirující projekt, který pracuje se silným ideovým konceptem. Tvorbou tohoto nově nabízeného vstupního objektu pro návštěvníky se vrací ke kořenům vzniku ranně barokní či pozdně renesanční Květné zahrady, původně nazývané libosad. Základní myšlenkou historického i nově navrhovaného prostoru je dle mého názoru alegorie cesty životem, hledání směru kam jít, nacházení a prožitky s touto poutí spojené. Návštěvník, stejně jako v průběhu života člověk, má mnoho možností jak nabízený prostor vnímat a využít. Od zdravotní procházky přes rodinnou návštěvu kavárny s atrakcemi pro malé ratolesti až po hluboký kulturní a duchovní zážitek. Návštěvník má možnost vstoupit do objektu, který je do sebe uzavřený, a tu a tam ve vazbě na historický kontext zahrady, mu nabídne průhled či možnost dům opustit. Vše je volné a záleží jen na každém, kolik možností využije. Prostor této části Kroměříže je nabídnut návštěvnické veřejnosti jako místo k regeneraci, odpočinku, rozjímání a poučení. V historii poskytnuté vyšší společenské vrstvě, v demokratické současnosti všem. V minulosti, stejně jako dnes, je v pojetí Jana Kudličky toto místo chápáno jako nabídka či služba lidem, která nemá ambice jak naplnit kladnými čísly tabulky ekonomických ukazatelů, návratnosti investic. Proto může být kompoziční princip nového objektu takto tajemný či do sebe uzavřený, nenabízející velkoplošné výklady se zbožím všeho druhu spojené s očekáváním zisku. Zisky se projeví v jiné oblasti lidského života. Znám okolnosti vzniku tohoto dílka. Pan Kudlička se i přes studijní stáž ve Španělsku s náročnými pracovními podmínkami, které se s takovým studiem v jiném kulturním a jazykovém prostředí spojují, rozhodl absolvovat po dohodě se svým vedoucím práce bakalářský projekt. Budiž oběma ke cti, že výsledek semestrálního snažení je opravdu inspirativní a velkorysý. Výsledná prezentace bohužel trpí neduhem mnoha studentských prací. Grafická stránka prezentace zdaleka neukazuje přednosti celého projektu a nezaujatý hodnotitel, byť odborník v nezávislé porotě, může nabýt mylného dojmu z celé práce. Práci hodnotím známkou B 85 a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | ||
Architektonické řešení | A | ||
Provozní řešení | B | ||
Technicko konstrukční řešení | B | ||
Formální úroveň | C |
eVSKP id 22962