ŠVECOVÁ, P. Podpora prodeje a reklama konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Práce se zabývá oblastí, které je v současné době aktuální. Ke zvolené problematice a i ke zpracování bakalářské práce autorka přistupovala zodpovědně a s velkým zájmem. Při konzultacích i v práci samotné je patrná osobní angažovanost a zkušenosti s analyzovaným podnikem. Autorka zde prokazuje svoji schopnost využívat azískané poznatky z teoretické i analytické části pro zpracování samotných návrhů. V práci je využito standardních, adekvátních analytických metod. Předložené návrhy jsou vhodné, prakticky využitelné a respektují současné trendy v marketingové komunikaci i možnosti analyzovaného podniku. Kladně zde hodnotím promyšlení a včlenění návrhu využívajícího cross-promotion (kap. 5.3 Organizace akce s BM Fitness). Práci lze pro analyzovaný podnik označit za přínosnou. Otázka k obhajobě: 1) Který z nástojů podpory prodeje je podle Vás nejzajímavějším pro zvyšování spokojenosti zákazníků v podnicích stejného/podobného typu jako je analyzovaný?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Návrhy předložené v práci směřují k naplnění cíle stanoveného v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci je využito standardního postupu a standardních, adekvátních metod. Z pohledu analýzy konkurence bych pro lepší představu doporučil včlenění přehledové mapky s vyznačením analyzovaných provozoven.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka prokazuje standardní schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výstupy práce jsou pro analyzovaný podnik prakticky využitelné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce vychází ze standardní struktury ze zadání. Pravděpodobně při finalizaci práce došlo k posunu úrovně kapitoly "Analýza makroprostředí" na vyšší řád, což může narušovat vnímání návaznosti jednotlivých analýz. Autorka se vyjadřuje na odborné jazykové úrovni a využívá vhodné terminologie.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou uvedeny a citovány.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti zlepšení marketingové komunikace se zaměřením zejména na podporu prodeje a reklamu pro Metro Cafe Bar. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části, nicméně jsou zde určité výtky, viz výše. Přesto se domnívám, že návrhová část obsahuje praktické návrhy využitelné v baru. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Dokázala byste uvést možná rizika realizace Vašich návrhů? Jak je případně eliminovat? 2. Prezentovala jste své návrhy společnosti, pokud ano, jak je na jejich realizaci nahlíženo? 3. Kdyby společnost musela vybrat jen některé z Vašich návrhů, jaké byste prioritě doporučila a proč?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíl práce byl splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Studentka se snažila využít odpovídajících metod, nicméně jsou zde určité nedostatky: analýza PEST nebyla pro zpracování daného tématu nutností, vhodnější by byla detailní analýza konkurence na základě reklamy a podpory prodeje a/nebo plánovaných návrhů, v práci je uveden výzkum, ale nejsou k němu žádné informace - cíl, kdy a jak se realizoval, a také shrnutí jeho hlavních zjištění je velmi stručné.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Interpretace mohla být lepší v některých oblastech, viz výše.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy mohou být pro společnost snad přínosné, nicméně chybí jejich detailnější zpracování a praktická realizace, např. chybí časový plán, uvedení možných rizik realizace návrhů, rozpis položek (kap. 6.1 částka 24 000 Kč - jak se k ní došlo?). Také aktivity spojené se soc. sítěmi potřebují, aby je někdo řídil/plnil/hlídal, což rozhodně není nulový náklad.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce je netypicky strukturována, kdy analytická a návrhová část jsou rozděleny do dvou kapitol, což není potřeba a spíš to působí matoucím dojmem. - Kap 5.4 je nazvána Návrhy vycházející ze SWOT analýzy... - ale to by měly být přece všechny Vaše návrhy, i to tak uvádíte, tak toto označení kapitoly je poněkud nelogické.
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 135115