AUGUSTOVÁ, K. Význam probiotik v dětské výživě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2009.
Práce studentky byla zaměřena na zhodnocení významu probiotik v dětské výživě . Po stránce obsahové podává souhrnné informace o dané problematice. Studentka vypracovala dozazník na probiotika pro nastávající matky a matky s malými dětmi a tuto studii taky koordinovala. Na základě kultivačních testů zhodnotila kvalitu vybraných probiotických preparátů. Po celou dobu pracovala velmi zodpovědně, samostatně, aktivně a pečlivě vyhodnotila získané informace. Na základě těchto uvedených skutečností doporučuji práci ko obhajobě a hodnotím výborně/A
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Práce má experimentální charakter a zabývá se problematikou probiotik a jejich významu především v dětské výživě. Teoretická část uvádí přehled hlavních mikrobiálních kultur používaných jako probiotika, včetně jejich vlastností a učinku, doplněný skutečnou nabídkou probiotik pro děti na našem trhu. Stručně jsou popsána dětská onemocnění, při jejichž léčbě byl prokázán pozitivní přínos probiotik. V experimentální části byla jednak provedena a zpracována dotazníková studie, která zkoumala informovanost mladých českých žen (matek a budoucích matek) o problematice probiotik a dětských probiotik (zajímalo by mě, jakým způsobem byly respondentky vybírány) a v druhé části byla testována funkčnost a životaschopnost vybranýh preparátů dostupných na našem trhu. Počet mléčných bakterií byl stanoven kultivační metodou na selektivním živném mediu. Provedením těchto jednoduchých stanovení studentka prokázala schopnost samostatné experimentální práce, zpracování i interpretace výsledků. Formální úroveň práce mírně snižuje řada překlepů a chyb, nicméně celkově je práce velmi zajímavá a zpracovaná velmi dobrým způsobem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 19084