DEJMEK, T. Virtuální zprovoznění robotizovaného výukového systému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student vypracoval závěrečnou práci samostatně. Během práce pravidelně konzultoval s vedoucím dosažené výsledky. Práce splnila stanovené cíle, kterou jsou popsány v jednotlivých logicky na sebe navazujících kapitolách. Kladně hodnotím možnost využití výsledků ve výuce, protože vznikly podrobné návody pro samostatnou práci. Grafická, stylistická úprava a pravopis jsou na dobré úrovni. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
K oponování předložená BP se zabývá aktuální problematikou virtuálního zprovoznění robotizovaného systému. Tento systém se nachází v prostorách zadavatele BP (ÚVSSR). BP obsahuje teoretickou část, která se věnuje rešerši témat spojených s virtuálním zprovozněním. Oponent píše s uspokojením, že toto je zde uvedeno do širších souvislostí s pojmem Průmysl 4.0. Následuje popis částí robotizovaného systému a popis operací, které má systém provést. Praktická část se věnuje popisu tvorby simulačního modelu v softwaru RobotStudio. Na to navazuje část poslední, která přibližuje tvorbu podkladů pro výuku specializovaného předmětu. Tyto materiály jsou textové soubory, obsahující detailní postup pro práci s programem RobotStudio. Výstupem této práce je virtuální zprovoznění a tvorba výukových podkladů. K bakalářské práci mám tyto připomínku: V Zadání BP jsou definovány cíle Tvorba modelové úlohy a Digitální zprovoznění, které měl bakalant respektovat jako názvy hlavních kapitol. Je tedy poněkud na újmu logického obsahu výše uvedené znění nahradit kapitolami Analýza pracoviště a Praktická část. Nicméně cíle byly splněny. Bylo tedy oživeno virtuální zprovoznění na dostupné robotizované buňce, která se nachází v laboratořích ústavu. Pro dosažení virtuálního zprovoznění byl dle této předlohy reálné buňky vytvořen simulační model s požadovanými operacemi v programu RobotStudio. Poté byly vytvořeny návody do výuky společně s podklady, které umožňují komukoliv vytvořit toto virtuální zprovoznění na své úrovni znalostí. Cíl zadíní BP byl splněn bezezbytku. Co se týká podobnosti DP se všemi nalezenými dokumenty, z hlediska kontroly citací a plagiátorství, tato dosahuje 14 %, co že možno klasifikovat po kontrole, že je % shody je v relaci, tedy v pořádku. K BP nemá zásadních výhrad a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 156992