MOUDRÝ, D. Hra zaměřená na stavění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Student pracoval většinu času samostatně. Věděl, co je potřeba udělat a sám si diktoval další cíle. Na konzultacích vždy ukázal posun v před. Ač konzultoval spíše řídčeji, nemám s jeho samostatnou prací žádný problém. Hodnotím známkou A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Student si zadání vybral sám. Cílem je návrh a implementace mechanik her, které využívají stavění. Technický rozsah řešení je velký. Zadání dovoluje kreativitu, kterou student využil.
Práce s literaturou Student si dohledal potřebné zdroje informací.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student konzultoval spíše řídce, ale konzultace příliš nepotřeboval. Pracoval velmi samostatně. Vždy předvedl kus odvedené práce.
Aktivita při dokončování Student dokončoval svou práci ve spěchu. Obsah technické dokumentace nebyl zkontrolován v příliš velké míře.
Publikační činnost, ocenění Studentova práce může posloužit jako návod, jak vytvořit mechaniky pro hry s otevřeným světem s možností stavění. A v případě dokončení všech mechanik, může být práce vydána jako samostatná hra.
Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Vlnas, Michal

Celkově se jedná o nadprůměrnou práci. Realizační část je za mě výborná, avšak textová část je nejspíše dodělávána na poslední chvíli a proto jsou zde některé neduhy. Navrhuji hodnocení stupněm  B .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako průměrně obtížné.
Rozsah splnění požadavků zadání Všechny body zadání jsou splněny.
Rozsah technické zprávy Práce je v obvyklém rozmezí ale inklinuje spíše k dolnímu limitu (~52 normostran).
Prezentační úroveň technické zprávy 85 Základní struktura práce je dobrá. V kapitole Koncepce by však šlo oddělit některé části do Implementace a současně v této kapitole některé části vypustit (např. zdroj. kód v obrázku 5.6 nemá moc velkou informační hodnotu). Nicméně celkově je práce v celku dobře pochopitelná neboť je i doplněná o velké množství vysvětlujících schémat, obrázků a diagramů.
Formální úprava technické zprávy 80 Z pohledu jazykové stránky je práce na dobré úrovni, nalézám zde pouze drobné množství chyb nebo překlepů. Text se čte dobře, až na výjimky v kapitole 5, což je asi způsobeno přílišnými implementačními detaily. V některých místech je taktéž přítomna první osoba jednotného čísla, což působí lehce špatným dojmem. Typograficky je práce taktéž dobře zvládnutá, až na některé drobné chyby. Spousta obrázků není referencována v textu (např. 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 4.1, 4.2, ...), citace do literatury se často objevují až za tečkou a nemají jednotný styl. Autor často používá hyper reference na objekty v textu aniž by uvedl zda se jedná o kapitolu, obrázek atd.
Práce s literaturou 70 Práce cituje celkem 10 zdrojů. Čtyři z nich jsou odborné publikace, jedna studijní opora, jedna baklářská práce a zbytek odkazuje do technických manuálů. Citace jsou v textu umístěny dostatečně.
Realizační výstup 90 Realizační část je hodně propracovaná. Obsahuje propracované stavění, které umožňuje stavět různé komplexní struktury. Taktéž obsahuje procedurální generování světa a herních zdrojů. Ačkoliv hra ještě není nejspíše plně dotvořená (jak sám tvrdí autor), tak je zde velký potenciál a možná rozšiřitelnost např. o další herní bloky.
Využitelnost výsledků Jedná se o samostatně zkompilovanou aplikaci v prostředí Unity, která implementuje již existující koncepty herních mechanik z podobných her.
Navrhovaná známka
B
Body
82

Otázky

eVSKP id 153417