HORÁKOVÁ, Z. Stanovení aktivních látek v medu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2008.
Téma předložené diplomové práce bylo zadáno na základě vlastního návrhu studentky a jejího zájmu o problematiku analýzy aktivních látek v medu. Komplexní screeningová srovnávací studie zaměřená na analýzu 16 vzorků medů různého původu a několika dalších typů včelařských produktů vyžadovala zvládnutí řady moderních separačních a analytických technik a vyžadovala i značný přehled o výrobě a způsobu zpracování medu. Studentka v průběhu řešení časově i techniky náročné práce projevila vysokou míru samostatnosti, řadu podnětů a nápadů i výbornou organizaci práce. Zadání práce bylo nejen splněno, ale i rozšířeno o analýzu 5-HMF jako markeru způsobu zpracování medu. Průběžně byly studovány dostupné literární zdroje a získané poznatky byly vhodně aplikovány a využívány k řešení práce. Výsledky rozsáhlé studie byly interpretovány samostatně a s tvůrčím přístupem. Závěry práce byly formulovány jasně a přehledně, v souladu se získanými výsledky a přiměřeně zobecněny. Celkovým výstupem práce je kvalitně zpracovaná komplexní screeningová srovnávací studie s originálními výsledky, která představuje základ pro další navazující práce. Dílčí výsledky byly přijaty k prezentaci na vybraných mezinárodních konferencích. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem doporučuji práci k obhajobě a hodnotím ji stupněm výborně (A).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Práce je vypracována srozumitelně a splňuje požadavky zadání. Přesto mám pár připomínek: - Literární rešerše je příliš rozsáhlá, myslím si, že není nutné tak podrobně popisovat postup včelaření. - Není vhodné psát "moderní metody" pokud se cituje literatura z roku 1980. - Nepřehledné je členění kapitol do páté úrovně (str. 27). - Chybí seznam zkratek. Otázky: 1) Proč se připravovala směs medu, propolisu a mateří kašičky? 2) Čím si vysvětlujete odlišný obsah flavonoidů ve vzorcích řepkového medu? 3) Proč si myslíte, že není vhodné analyzovat majoritní látky metodou LC/MS?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 2629