HŮLOVÁ, P. Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Sochor, Jan

S původně velmi originálním konceptem uspořádání a architektury vlastní školní budovy v průběhu práce Petra Hůlová narazila na obtíže při hledání správné pozice v rámci území, stejně jako při naplňování funkčních a provozních požadavků. Z nápadu, kdy koncentrace vnitřních společných a komunikačních prostor klesá s narůstající výškou objektu a je postupně nahrazována vyšší koncentrací uzavřených výukových prostor, tak (také díky pouhým třem podlažím) ve výsledku zbyly jen některé dílčí fragmenty, jako je vnitřní schodišťová hala, některé společné prostory na jednotlivých podlažích a převýšený přednáškový sál. Na druhou stranu se autorce návrhu nakonec podařilo zvládnout osazení celého komplexu do území a vytvoření společných prostor mezi školou a školkou s různou úrovní intimity a s vazbou na zelený pás u řeky s méně obvykle pojatými sportovišti zdařile zapojenými přímo v zeleni. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení B80.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování A aktivní, svědomitý, samostatný přístup k práci
Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Pechman, Tomáš

Architektonicky promyšlený, fungující koncept. Dobrá promyšlenost dispozic s možností využití některých prostor veřejností i po uzavření školy. Práce autorky dokládá její schopnost uplatnit se v profesi architekta.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení A Urbanistické řešení zachovává návrh Černé louky ze soutěže a nové školské zařízení přimyká k území z jižní strany. Návrhem dotváří novou blokovou zástavbu a logicky se napojuje k území s bytovou výstavbou. Svým objemem vytváří přechod mezi subtilní bytovou blokovou zástavbou a objemnějšími solitéry kulturních stánků.
Architektonické řešení B Koncepčně přehledný návrh, který je složen ze dvou samostatných částí. Škola s tělocvičnou a školka umístěna v klidnějším „vnitrobloku“. Obě části vytvářejí klidové atrium, které se rozevírá směrem k řece. Pro zjemnění hmot je objem tělocvičny spojen se školou jen v místě parteru nízkým krčkem. Celkový dojem mírně kazí špatně velká stafáž ve vizualizacích, kde tak uniká měřítko objektu.
Provozní řešení B Dispozice jsou navrženy čistě, funkčně a přehledně. Optimálně je i využito světových stran objektu pro umístění jednotlivých provozů a to i ve vztahu k hlukové zátěži městského prostoru. V řešení dispozice školky není vhodné umístit nocležnu o patro výše než sociální zázemí třídy.
Technicko konstrukční řešení B Vlastní konstrukční řešení je bez výhrad. Projekt by zasloužil podrobnější popis vlastního technického řešení fasád - například ovládání otvíravých panelů atd.
Formální úroveň B Grafické zpracování je na dobré úrovni
Navrhovaná známka
B
Body
84

Otázky

eVSKP id 72728