KOŽIAK, M. Aplikace pro demonstraci geometrické podstaty homogenních souřadnic [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2025.
Student během zpracování bakalářské práce přistupoval k úkolu zodpovědně a pravidelně konzultoval. Zadání práce bylo beze zbytku splněno. V průběhu řešení úloh sice nepronikl hlouběji do teoretických souvislostí zkoumané problematiky, nicméně veškeré praktické úkoly řešil spolehlivě a včas dle pokynů vedoucího práce. Práce se tak soustředí především na praktickou stránku řešení, přičemž analytická hloubka zůstala spíše na úrovni základního porozumění. I přesto výsledná práce odpovídá požadavkům kladeným na bakalářskou úroveň. Vzhledem k uvedenému navrhuji práci hodnotit jako velmi dobrou 80 body.
Student splnil zadání práce a vytvořil technickou zprávu přiměřeného rozsahu, která je až na několik nedostatků sepsána srozumitelně a po formální stránce na dobré úrovni. Přestože je zadání práce po teoretické stránce relativně jednoduché, myslím, že by kvalitě a rozsahu teoretické části pomohlo využití většího množství odborné literatury. Výstupem práce je funkční avšak značně omezená grafická aplikace, která zobrazuje v souřadnicovém systému pouze bod o zadaných homogenních souřadnicích a umožňuje uživateli manipulovat s polohou kamery. Zejména z důvodu omezené funkcionality programu navrhuji hodnocení 70 bodů tedy C. Detailní poznámky pro studenta: 1. Pro většinu obrázků v práci by bylo vhodnější zvolit vektorový formát. 2. Při citaci knih by bylo vhodné uvést sekci na kterou se odkazujete. 3. Rovnice by měly být zapsány jako součást textu. Tedy pokud rovnice ukončuje větu je třeba za ni vložit tečku apod. 4. Rovnice 1.1 platí pouze pro afinní transformaci, což není nikde uvedeno. 5. Sekce 1.3 druhý odstavec: není mi jasné co znamená „bez narušenia stupňa krivky“. 6. Sekce 1.4.3 rovnice 1.13: zde by pro šetření délky řádku bylo vhodnější definovat si např. c:=cos a s:=sin . Tři tečky se obvykle používají pro pokračování sekvence. 7. Sekce 1.4.4 druhý odstavec: není mi jasné co znamená „máme bod P(, , ) a chceme ho 2× zväčšiť“.
eVSKP id 167111