SMOLÁK, M. Software pro laboratorní stand s měniči a motory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Pan Smolák zpracoval práci na téma Software pro laboratorní stand s měniči a motory. Cílem práce bylo vytvořit software pro ovládání laboratorního přípravku ve výuce elektrických pohonů. Student dokázal samostatně vytvořit software pro řízení stejnosměrného a asynchronního motoru, dále zvládl úskalí průmyslové komunikace po sběrnici CAN a vytvořil přívětivé uživatelské rozhraní na PC pro řízení celé laboratorní úlohy. Vzniklo tak prakticky použitelné zařízení, na němž lze nyní provozovat první laboratorní úlohu. Student splnil zadání nad očekávání a výsledná bakalářská práce má nadprůměrnou úroveň, kterou jednoznačně doporučuji k obhajobě.
Předložená bakalářská práce se zabývá vývojem řídicího softwaru pro laboratorní stand osazeným soustrojím stejnosměrný motor - asynchronní motor. Úkolem bylo vytvořit řídicí software na již realizovaný hardware v rámci jiné práce, což mohlo působit jako jistý omezující faktor. V práci student velmi obsáhle a detailně popisuje vlastní kód a vysvětluje funkci jednotlivých částí. Student dále prokázal nemalé oborové i mimo oborové znalosti. Za mimo oborovou znalost bych například uvedl tvorbu vizualizačního prostředí pro komunikaci s PC v jazyce HTML a Java Scriptu. Za zmínku také stojí aplikace oborových, avšak během bakalářského studia zatím oficiálně nenabytých znalostí z oblasti řízení střídavých strojů, se kterými se student musel prokazatelně seznámit, což považuji za veliké plus, minimálně do dalšího studia. Student prokázal také hardwarové znalosti při předělávání sériové komunikace mezi kontroléry z UART na CAN. Po formální stránce je práce zpracována velmi slušně, jako jediný nedostatek bych vypíchl nekonsistentní řádkování (mezera mezi řádky) a zarovnání do bloku. Dále bych doporučil pro lepší přehlednost při popisování obrázků použít nějaký oddělovací znak mezi "Obrázek XX" a vlastním titulkem obrázku. Na obrázky v příloze by bylo lepší se v textu odkazovat jako příloha XY, evokujíc tak čtenářovi, že se daný obrázek nachází v příloze (například v kap. 5.2). V práci se také zřídka objevují neběžné formulace, jako například "regulátor pozice". Student splnil všechny body zadání, včetně laboratorního návodu na vybranou úlohu do výuky. V práci nebyl odhalen žádný větší nedostatek a tak tuto práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 100403