ŠEDIVÁ, Z. Marketingová komunikace v oblasti atopické kosmetiky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Práce se zabývá zajímavým a aktuálním tématem, které je na zpracování ne zcela jednoduché. Autorka v práci jednoznačně prokazuje schopnost využít získané poznatky jak pro zpracování analytické, tak i následné návrhové/doporučující práce. Ke zpracování přistupovala od samotného počátku velice zodpovědně a s obrovským zájmem. Její přístup a zájem se pak projevuje ve velice dobře odvedeném výsledku. Kladně hodnotím analytickou část, která lze z pohledu "výzkumu" za stěžejní. Autorka zde promyšleně volila jednotlivé oblasti, které vzhledem k dané problematice bylo potřeba analyzovat. Mimo analýzy stávající konkurence na trhu s atopickou kosmetikou také včlenila informace z lékáren (rozlišila zde i lékárny dle velikosti města, kde se lékárna nachází), od odborníka i z vlastního průzkumu v oblasti zákazníků. Nadstandardně jsou zde také testovány hypotézy týkající se zákazníků ve vztahu k atopické kosmetice. V závěru jsou pak podána v návrhové části adekvátní a použitelná doporučení. Předložená práce dle mého názoru převyšuje standardy kladené na tento typ prací. Zároveň může být výborným základem pro následné hlubší, podrobnější výzkumy v dané oblasti. Otázky k obhajobě: 1) Je podle Vás reálné, že se v budoucnu na atopickou kosmetiku začnou zaměřovat (budou poptávat) i zákazníci, kteří tento typ kosmetiky reálně nepotřebují, ale chtějí jej, protože očekávají, že je pro tělo zdravější/šetrnější (že se stane jakýmsi hitem pro zdravý životní styl)? Dalo by se pak tohoto trendu využít z pohledu výrobců/prodejců?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Práce jednoznačně naplňuje cíle stanovené v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka zvolila vhodného postupu řešení a využívala adekvátních metod. Pro tento typ práce také nadstandardně včlenila testování hypotéz. V rámci analýz si stanovila postup promyšleně a téměř bez chyb. V rámci práce by se dalo doporučit jít v analýzách i doporučeních ještě hlouběji, např. využitím focus groups.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka v práci projevuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků A Výsledky práce jsou prakticky využitelné. Velký přínos shledávám již v analytické části práce, která se dá vnímat jako klíčová. Prakticky využitelná je taká návrhová část, která přináší obecná doporučení použitelná jak pro výrobce, tak i prodejce v oblasti marketingové komunikace atopické kosmetiky.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce je přehledně a logicky uspořádaná. Autorka zde využívá vhodné terminologie na velice dobré odborné jazykové úrovni. Velice dobře a přehledně autorka zpracovala také teoretickou část práce, která vhodně seznamuje s jednotlivými odbornými pojmy využívanými v rámci marketingové komunikace a obchodu.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou náležitě ocitovány.
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Wagnerová, Hana

Civilizačních onemocnění (téma práce zaměřeno na atopiky) stále přibývá, což autorka dokladuje odbornou literaturou, dotazníkovým šetřením a rozhovory s pracovníky lékáren i dětskou kožní lékařkou. Dotazníkové šetření bylo zacíleno tak, aby autorka získala co největší množství kvalitních dat pro analýzu současného stavu. Kladně hodnotím rozhovory prováděné v lékárnách a zapojení odborného pohledu lékařky. Cíl práce byl splněn. Autorka navrhla výrobcům i prodejcům širokou paletu reálných návrhů v oblasti marketingové komunikace. Do návrhů zapojuje také moderní prvky, např. Influencer Marketing. Nejen na tomto konkrétním návrhu je zřetelné, že autorka smysluplně vycházela z teorie a ze zpracovaných analýz (např. v dotazníku atopici uvedli, že preferují osobní sdělení, ze kterého vyzařuje porozumění k jejich nemoci a vztah k produktu a značce -> návrh: influenceři namísto neosobní televizní reklamy). Vyzdvihuji reálnou kalkulaci nákladů vybraných návrhů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 119628