KOVAŘÍK, T. Model komunikačního systému s PLC kanálem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Zadání považuji za částečně splněné, jelikož jako PLC kanál je použit kanál s bílým šumem a jen teoreticky rozebrán zadáním stanoveny model pomocí primárních a sekundárních parametrů. Výsledná aplikace realizuje jen omezeny počet modulaci a umožňuje jen jeden typ kódování. Výsledky simulaci nejsou zcela rozebraný a zdůvodněny. Grafy závislosti chybovosti BER na SNR a Eb/N0 neodpovídají teoretickým předpokladům a není zdůvodněno, čím to bylo způsobeno. Student chodil pravidelně na konzultace a měl zájem na práci pracovat, ale chyběla větší samostatnost a práce s literaturou. Po formální stránce obsahuje práce špatně formulované věty.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | F | 22/50 | |
Využití literatury | E | 5/10 | |
Formální zpracování práce | E | 10/20 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 |
V bakalářské práci měl student vytvořit model telekomunikační soustavy pro různé typy modulací a kódování a jako přenosový kanál měl modelovat silnoproudé vedení pomocí primárních a sekundárních parametrů.V úvodu práce student rozebírá historii PLC systémů. Další kapitola je označena jako "Rušení PLC", samotnému rušení je však věnována cca 1 strana textu, pak jsou v kapitole stručně popsány použité modulace a teoretické předpoklady k modelování vedení. Následující kapitola stručne popisuje vytvořený program a také primární a sekundární parametry vedení, i když ty v samotné realizaci vůbec nejsou použity a místo přenosového kanálu odpovídajícímu silnoproudému vedení je použit pouze AWGN kanál. Vytvořený program a simulace v programu Matlab-Simulink jsou velmi jednoduché a nemají žádný vztah k PLC systémům a také obsahují věcné chyby. Výsledky studentovy práce jsou popsány v poslední kapitole. Jsou zde konstelační diagramy pro jednotlivé modulace a porovnání chybovosti v závislosti na SNR pro 16,32 a 64QAM. Při porovnání těchto modulací ale student zvyšoval počet signálových prvků spolu se zvyšováním vysílacího výkonu a také neměměnil hodnotu výkonu signálu při aplikaci AWGN. Z tohoto důvodu nemají tabulky 4.1 a 4.2 žádnou vypovídající hodnotu. Z formálního hlediska je práce dobrá, dojem kazí nelogická struktura (umístění kapitol 2.2 a 3.2)
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | E | 10/20 | |
Odborná úroveň práce | F | 20/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 32216