HRUBOŠ, O. Nástroj pro podporu výuky základů práce s pamětí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2025.
Ondřej Hruboš dosáhl výsledku, který splňuje očekávání a bude nabízen studentům ve výuce předmětu IZP.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit nástroj určený pro studenty prvního ročníku, který ulehčí pochopení základních principů práce s paměťovými opracemi. Nástroj na základě experimentování se zdrojovým kódem vizualizuje obsah paměti stylem, který je používán na přednáškách předmětu IZP. Student dosáhl jednoduše použitelné webové aplikace, která je již nasazena a připravena pro použití v následujícím akademickém roce. | ||
Práce s literaturou | Student si studijní prameny vybíral sám. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl aktivní po celou dobu vypracování bakalářské práce. Projektu se již od začátku ujal zodpovědně a s jeho dočasnými výsledky mě vždy mile překvapil. | ||
Aktivita při dokončování | Program i technická zpráva byla dokončena s předstihem. Student konzultoval finální obsah bakalářské práce. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Panu Hrubošovi se podařilo vytvořit dílo, které má potenciál stát se na této škole široce používaným s potenciálním přesahem i na jiné univerzity. Domnívám se, že množství práce spíše odpovídá práci diplomové. Proto, i přes drobnější nedostatky, navrhuji práci hodnotit jako výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání kombinuje několik oblastí jako je teoretická informatika a tvorba aplikací pro začínající programátory. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Škoda, že nástroj nepodporuje struktury a související datové typy a podpora knihovních funkcí je limitovaná. | ||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 95 | Práce je členěná smysluplně, čte se dobře. | |
Formální úprava technické zprávy | 90 | V práci jsem našel několik drobných typografických nedostatků. Některé obrázky obsahují příliš malé písmo. Práce občas obsahuje hovorové výrazy. | |
Práce s literaturou | 95 | Student využíval bohaté množství zdrojů odpovídající charakteru práce. | |
Realizační výstup | 90 | Zdrojový kód je výborně komentovaný a testovaný. Škoda, že aplikace nepodporuje struktury a union, případně knihovní funkce alespoň ty, které jsou relevantní pro IZP. Aplikace se dobře používá, i když některé prvky by možná mohly dostat jinou ikonu, případně v nastavení by mohla být nápověda, která by uživateli vysvětlila význam jednotlivých voleb. Při používání aplikace mě rušilo to, že znovu načtení stránky vymaže aktuální kód. Oceňuji bohatou sadu ukázkových příkladů, které jsou pro výuku v IZP relevantní. Velikost jednotlivých prvků je stanovená napevno počtem pixelů a neřídí se systémovým nastavením fontů, což by mohlo způsobovat problémy uživatelům s horším zrakem. V tomto smyslu mně také přijde nedostatečné nastavení kontrastu aktuálně interpretovaného řádku. Při volání funkcí se na zásobník neukládají návratové adresy a další informace nutné pro pozdější návrat. Toto zřejmě nebylo v požadavcích, takže to zde zmiňuji jen pro úplnost bez vlivu na hodnocení. Za nevhodné také považuji to, že jsou styly CSS smíchané s kódem HTML. | |
Využitelnost výsledků | Domnívám se, že práce v současném stavu je použitelná a mohla by pomoct studentům IZP v pochopení konceptů práce s pamětí. |
eVSKP id 161519