TOMALA, L. Vápenato-hlinité fáze - hydratace při různých počátečních podmínkách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2013.
Libor Tomala se ve své práci zabýval syntézou vápenato-hlinitých fází a jejich následnou hydratací při různých teplotách. Student prokázal schopnost pracovat samostatně a data získaná při experimentech správně interpretovat. Také prokázal schopnost orientovat se v zahraniční odborné literatuře a vybrat vhodné informace pro vytvoření rešerše. Přístup studenta k práci byl bezproblémový. Výsledky této práce jsou cenným příspěvkem k pochopení hydratace vápenato-hlinitých fází. Práce splnila vytyčené cíle a splňuje požadavky očekávané od bakalářské práce. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Bakalářská práce Libora Tomaly řeší otázku rozdílné hydratace vápenato-hlinitých fází za různých počátečních teplot. Student ve své práci nejprve syntetizoval tři vybrané vápenato-hlinité hydraulické oxidy metodou slinování. Připravené fáze následně podrobil hydrataci při různých teplotách a monitoroval kinetiku hydratace pomocí izotermální kalorimetrie. Bakalářská práce je sepsána na celkově 54 stranách, texty jsou napsané srozumitelně a obsahují jen malé množství drobných chyb. Naměřené výsledky jsou přehledně a logicky řazeny a správně interpretovány. V závěru postrádám závěrečné rezolutní formulace - co z práce vyplývá pro další výzkum, jaké mohou být praktické významy dosažených výsledků. I přes uvedené drobné nedostatky lze konstatovat, že práce je zpracována cílevědomě se snahou splnit zadání. Práci hodnotím jako velmi přínosnou, výsledky se zdají být slibné a jistě by bylo možno je po studentově hlubším proniknutí do uvedené problematiky prezentovat na odborné konferenci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | B |
eVSKP id 66886