JANDA, J. Vysokozdvižné vozíky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Předložená práce se zabývá přehledovou studií vysokozdvižných vozíků. nosnosti 2000 kg s výškovým dosahem nad 4 m. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, získaných v průběhu svého studia, tak zejména řadu zdrojů z internetu a také z odborné literatury. Přístup studenta k zadanému tématu je však místy značně chaotický. Při popisu druhů pohonů a jejich přenosů mnohdy zachází do nepodstatných podrobností, přičemž chybí logická systematičnost přístupu k zadanému tématu. Problematiku zvedacích mechanizmů i rekuperace energie je zvládnuta lépe. V další části práce je provedeno porovnání hlavních parametrů vybraných vozíků nosnosti 2000 kg hlavních světových výrobců podle druhu jejich pohonu. Závěrem je na základě získaných poznatků uveden předpokládaný další vývoj u těchto strojů. Dle řešené problematiky a s ohledem na svůj charakter má práce přiměřený rozsah. V práci jsem nalezl řadu nedostatků jak věcného, tak i formálního charakteru. Konkrétně mám tyto připomínky: - abstrakt práce je příliš stručný a nevystihuje celý její obsah, - velké množství překlepů a gramatických chyb, - občas nepřesné a netechnické výrazy, - úvod kapitoly 2.2.2 není s ohledem na zaměření práce vhodný, - chybný název u obr. 9, - kapitola 2.3.1 s ohledem na zaměření práce do ní nepatří, - těžiště kapitoly 2.4 činí nevhodně koncipovaný text převzatý z prospektu jediného výrobce (firmy Still), - nevhodný název kapitoly 1, nevhodné použití zkratky v názvu kapitoly 5, - chyby v číslování grafů, - v závěru místo názvu „Seznam zkratek“ patří seznam zkratek a symbolů a u symbolů chybí jednotky. V předložené práci je řada nedostatků, jak formálního, tak i věcného charakteru. Celkově hodnotím její úroveň jako mírně podprůměrnou. Práce je v souladu se zadáním. I přes výše uvedené výhrady Jiří Janda ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | F | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Student se ve své práci rešeršní formou zabývá vysokozdvižnými vozíky. Student se při zpracováni nevyhnul řadě pochybení formálního i věcného charakteru. Práci vytýkám zejména následující nedostatky: - celá řada přepisů a gramatických chyb, netechnické vyjadřování - nevyrovnaný přístup k jednotlivým kapitolám (pohony vs zdvihové mechanismy) - vzhledem k charakteru práce nízký počet používaných zdrojů - u seznamu „zkratek“ (str. 37) - chybí jednotky u popsaných veličin - v popisech os grafů nevhodné kombinace fyzikálních jednotek s názvy veličin Celkově je práce značně povrchní a nevyužívá plně potenciálu zadání. Část věnovaná vyhodnocení sebraných dat je nedostatečně komentována. Přes výše uvedené nedostatky práce v přijatelné míře splňuje požadavky zadání a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | F | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 82699