NOVÁK, Š. Hnací ústrojí moderních hybridních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Cílem předložené bakalářské práce pana Štěpána Nováka bylo popsat koncepty hnacího ústrojí u aktuálních hybridních vozidel. Práce je jasně formulovaná a jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují. Obsahově práce pokrývá veškeré cíle ze zadání. Výstižně jsou popsány možné varianty uspořádání hnacího ústrojí, rozebrány jsou taktéž veškeré klíčové komponenty hybridního pohonu. Oceňuji výběr publikací, ze kterých autor čerpal. Publikace jsou aktuální a na dobré úrovni. V práci se vyskytují jen ojedinělé nepřesnosti a formální nedostatky, které však nesnižují celkově dobrý dojem z práce. V průběhu zpracování práce se autor práce sice zúčastnil několika konzultací, ale je třeba také zmínit, že největší tvůrčí aktivitu vyvíjel až v příliš pozdním období. I přes tento fakt se autorovi podařilo zapracovat většinu připomínek od vedoucího práce. Práci doporučuji k obhajobě s výsledným hodnocením „B“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Študent Štěpán Novák sa vo svojej práci zaoberá hnacími ústrojenstvami moderných hybridných vozidiel. V úvode autor stručne popisuje historický vývoj hybridných pohonov. Následne v ďalších kapitolách už podrobne popisuje hybridné automobily, ktoré sú v obsahu rozdelené podľa troch kritérií: usporiadania, stupňa hybridizácie, umiestnenia elektromotora. V obsahu sú jasne popísané hlavné komponenty, ktoré sa v súčasných hybridných pohonoch používajú. Vo štvrtej kapitole sa študent venuje porovnaniu hybridných automobilov od konkrétnych výrobcov, pričom podrobnejšie je popisovaný vždy jeden zástupca sériového, paralelného a power-split hybridu. Pre každú z týchto kategórií boli názorne v tabuľkách porovnané vybrané technické parametre od rôznych výrobcov. V závere práce autor stručne opisuje trend emisných limitov CO2 v priebehu posledných rokov a na základe naštudovaných poznatkov vyjadruje vlastné názory a myšlienky na celú problematiku a najmä využiteľnosť hybridných automobilov. Za malý nedostatok možno považovať vzájomnú obsahovú nevyváženosť kapitol. Celkovo je práca prehľadne a logicky usporiadaná, jednotlivé kapitoly na seba nadväzujú. Prácu odporúčam k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 125513