RAJSIGL, T. Porovnání metod pro doplnění chybějící části obrazu založených na hlubokém učení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Pan Rajsigl se od počátku aktivně věnoval řešení bakalářské práce a odvedl velký kus práce. Velmi dobře se zorientoval v úloze a principech hlubokého učení, které aplikoval jak při experimentování s vlastní variantou sítě, tak při praktickém využití neuronových sítí, kdy vytvořil demonstrační aplikaci pro otestování modelů s uživateli.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Téma bakalářské práce bylo obtížnější. Řešení vyžadovalo dobré pochopení existujících modelů neuronových sítí pro úlohu doplnění chybějící části obrazu, včetně principů jejich trénování, a také realizaci demostrační aplikace pro provedení experimentu s uživateli. Zadání považuji za splněné a oceňuji snahu studenta o postupnou tvorbu a vylepšování vlastní sítě inspirované existujícími architekturami. | ||
Práce s literaturou | S literaturou student pracoval aktivně a naprosto samostatně. Získal velmi dobrý přehled o metodách vhodných pro danou úlohu a poznatky dokázal aplikovat při experimentech s trénováním jeho vlastní sítě. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl aktivní a pravidelně konzultoval stav řešení bakalářské práce. Přicházel s vlastními návrhy dalších kroků a vždy analyzoval a zapracoval i postřehy z konzultací. | ||
Aktivita při dokončování | Experimentální práce i technická zpráva byly dokončeny v předstihu. Připomínky byly zapracovány. | ||
Publikační činnost, ocenění | Není známa. |
Řešitel nastudoval a patrně dobře pochopil a zvládl hodně náročnou disciplínu. Sepsaný text je mimořádně kvalitní jak po stránce formální, tak i po stránce obsahové – neobsahuje (bohužel obvyklé) balastní a nedůležité pasáže, ale jde k věci a je odborně na výši. Zejména pro kvalitu technické zprávy by tato bakalářská práce mohla být vhodným kandidátem pro ocenění cenou děkana či jinou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Předmětem zadání je studium a vývoj složitých algoritmů strojového učení pro počítačové vidění. Řešitel se v náročné problematice evidentně dobře zorientoval a získal jak výborné teoretické znalosti, tak dovednosti v experimentální práci. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 95 | Práce je sepsaná výborně. Neobsahuje zbytečný balast (který bohužel bývá obvyklý), ale věnuje se účelným tématům jak v částech, které shrnují nastudované poznatky, tak v částech, které prezentují vlastní práci a experimenty řešitele. Text vhodně kombinuje ilustrace, matematické formalismy a popis přirozenou řečí. Je úsporný a přitom podává všechny potřebné informace přehledným způsobem. | |
Formální úprava technické zprávy | 98 | Formální stránka je prakticky bezchybná. Oceňuji dobře strukturovaný text vhodně využívající vizuální prvky a matematický formalismus. Sazba matematiky i ostatního textu, úprava a kvalita obrázků i další formální prvky jsou použity opravdu výborně. Jazyková stránka práce je také bezproblémová a dobře pomáhá efektivnímu a úspornému předávání podstatných informací. Oceňuji výborně provedené tabulky a grafy přehledně shrnující provedené experimenty. | |
Práce s literaturou | 95 | Celá práce je evidentně postavená na náročném studiu kvalitních pramenů a na jejich výborném ovládnutí a pochopení. Množství literárních pramenů, jejich kvalita i jejich použití v textu jsou u bakalářských prací opravdu zřídka vídané. | |
Realizační výstup | 90 | V souladu se zadáním řešitel vytvořil aplikaci pro kvantitativní i subjektivní vyhodnocování metod náhrad částí obrazu, navrhl vlastní modifikovaný model strojového učení pro zadanou úlohu, pořídil vlastní datovou sadu a provedl experimenty. Oceňuji promyšlenou a poučenou formulaci možností dalšího rozvoje (kap. 7.6). Vytvořená datová sada (kap. 5.2, obr. 5.3) čítá devět vzorků. Její malý rozsah je do jisté míry pochopitelný (sada slouží pro subjektivní hodnocení uživateli, proto nemůže obsahovat stovky či tisíce vzorků) a pro bakalářskou práci přijatelný, ale přece – devět vzorků je málo prakticky v každém kontextu. | |
Využitelnost výsledků | Práce přináší jistý vhled do možností a použitelnosti algoritmů pro náhradu částí obrázků. Vytvořená aplikace by mohla sloužit jako základ pro další experimenty. |
eVSKP id 157038