KRMÍČEK, A. Výpočtové modelování pohonné jednotky Formule student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Diplomovou práci zahrnující 106 stran pana Bc. Antonína Krmíčka lze rozdělit na rešeršní část a praktickou část s řešením dané problematiky. V úvodu práce jsou popsány programové prostředí pro systémové modelování pohonných jednotek a jejich srovnání z hlediska použitelnosti a dostupnosti. Závěry jsou silně ovlivněny autorovou zkušeností, dostupnou podporou a výukou na univerzitě. Z analýzy vyšel produkt od GT-Suite jako vhodný a použitelný v očekávaném rozsahu pro řešení modelování pohonné jednotky. Následuje popis cílů a řešeného vozidla. V navazujících kapitolách jsou rozebrány jednotlivé podsystémy a komponenty. Jsou využity různé úrovně detailnosti modelů a vstupních dat. Pro řadu komponent jsou použity interní testy pro stanovení důležitých charakteristik a parametrů. Modely jsou poté validovány vzhledem k měřením a testům. Úplný model je poté porovnán s jízdními testy. Na závěr je model upraven na nejnovější pohonnou jednotku vozu. V práci jsou velmi dobře popsány postupy tvorby modelu a vstupy, které byly využity. Práce řeší velmi komplexně danou problematiku a popis systému. Z jednotlivých částí jsou vyvozeny srozumitelné závěry a jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují. Autor po celou dobu řešení práce svědomitě pracoval na řešení problematiky a zajistil si velkou část vstupních dat pro jednotlivé modely. Komplexní měření řešil ve spolupráci s týmem TU Brno Racing a umožnil tak popsat pohonnou jednotku. Na základě vytvořeného modelu je možné provést citlivostní analýzy a bude sloužit pro následující generace pro úpravu a vylepšení pohonných jednotek.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práca sa zaoberá modelovaním pozdĺžnej dynamiky závodného monopostu formule student. Práca má 77 strán vlastného textu a je členená logicky. Autor spracoval súčasný stav poznania nadpriemerne. Vychádza z veľkého množstva odbornej literatúry, a v úvode práce podrobne rozobral práce zameriavajúce sa na tvorbu systémových simulácií popredných výrobcov automobilov. Tento systematický postup si autor následne zachovával počas celej práce. Použité metódy sú adekvátne k danej problematike. Získavanie vstupných dát potrebných pre tvorbu modelu vlastnými meraniami a simuláciami je tiež obdivuhodné. Ciele práce boli splnené v širokom rozsahu a na vytvorenom simulačnom modeli bude môcť tím formule student stavať ešte niekoľko rokov. Miernym nedostatkom práce je absencia presného určenia podielu práce, ktorý vykonal sám autor a koľko práce bolo vykonanej v tímovej spolupráci TU Brno racing. Napriek vyššie spomenutému nedostatku je práca na nadštandardnej úrovni a je odporúčaná k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | |||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157977