KORNFEIL, V. Soubor úloh pro kurs Sběr, analýza a zpracování dat [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Během zpracování diplomové práce student prokázal výborné teoretické i praktické znalostí a dovedností. Dokázal zvládnout problematiku automatizované přípravy a hodnocení testových úloh. Řešení věnoval potřebné úsilí, pracoval systematicky a nechával si dostatečné časové rezervy. Byl samostatný jak při práci s literaturou, tak i při sw řešení. Konzultací aktivně využíval, vždy na ně chodil výborně připraven. Z hlediska vedoucího nemám k práci studenta připomínky. Student prokázal inženýrské schopnosti, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Zadání diplomové práce je zaměřené na programování a předpokládá dobrou znalost jazyka C. Vzhledem k požadavkům zadání přepracovat všechny úlohy počítačového cvičení uvedeného kurzu, lze hodnotit zadání jako obtížné a časově náročné. Předložená diplomová práce je obsáhlá. Textová část práce obsahuje spolu s přiloženým CD diskem, na kterém je 12 příloh, více než 120 stránek. K tomu je ovšem nutno připočíst množství souborů se zdrojovými kódy. Diplomant sestavil textový dokument v logickém sledu a vycházel se zadání práce. Vyjadřovací schopnosti a výrazové prostředky diplomanta jsou na vysoké úrovni. Grafické zpracování práce hodnotím jako standardní. Bohužel srozumitelnost textu je ovlivněna příliš obecným popisem a předpokladem dokonalé znalosti problematiky časových řad. Totéž platí i pro popisy obrázků a tabulek, kdy bez studia doprovodného textu není zcela zřejmé, co dané objekty představují. Orientace v textu je obtížná především proto, že diplomant nepojmenoval zpracovávané úlohy, ale pouze je očísloval a tím čtenář ztrácí přehled. Diplomant mohl rovněž ve větší míře využívat symboly pro užívané funkce nebo parametry a ne uvádět pouze jejich slovní popis. Po obsahové stránce lze práci rozdělit do 3 stěžejních částí: 1. Analýzy a teoretický rozbor prostředků pro řešení 10 úloh, které diplomant přepracovat tak, aby byly realizovatelné v prostředí LW/CVI fy National Instruments (kapitola 3), 2. Vytvoření automatizovaného hodnotícího systému, který diplomant realizoval jako program umožňující hodnocení správnosti řešení odevzdaných úloh v počítačových cvičeních. Hodnotící systém obsahuje programová hodnotící kritéria vycházející z aplikovaných metod, z kontrolních výpočtů parametrů posloupností a jejich porovnání s vlastnostmi odevzdaných řešených posloupností. Podle dosažené procentuální shody se rozhoduje o míře správnosti řešení dané úlohy (kapitola 4). 3. Ověření a zhodnocení správné funkčnosti navrženého automatizovaného hodnotícího systému pro 10 úloh diplomant provedl pomocí testovacích dat, mezi kterými byla i data záměrně poškozená nebo data získaná ze skutečných řešení úloh, která provedli 2 studenti (kapitola 5). Interpretace výsledků, kterých diplomant dosáhl, mohla být názornější. Není patrné, kolik práce diplomant ve skutečnosti odvedl a jaké množství programů vytvořil, aby splnil zadání. Prošla jsem a odzkoušela funkčnost všech 10 úloh na přiloženém CD disku a mohu konstatovat, že se diplomantovi podařilo tyto úlohy přepracovat do požadovaného programového prostředí, že všechny úlohy, jakož i diplomantem vytvořená vzorová řešení a příslušející programy jsou spustitelné a plně funkční. Diplomová práce má po obsahové stránce vysokou úroveň. Zejména kladně hodnotím realizaci automatizovaného hodnotícího systému pro posuzování správnosti řešených úloh, který je zcela originálním a původním dílem diplomanta. Zcela určitě bude využíván ve cvičeních, kde bude na větším testovacím souboru ověřena účinnost navržených váhových kritérií. Zadání diplomové práce bylo splněno v celém rozsahu, diplomant plně prokázal inženýrské schopnosti a jeho práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 50/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | D | 12/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 12202