DOBIÁŠ, B. Návrh podpory řízení procesu montáže dveří v informačním systému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Bakalářská práce je zaměřena na návrh podpory řízení montáže dveří v informačním systému na pobočce Sapeli Pointu Dveře Sedlák. Autor při řešení postupuje systémově od globálního zmapování procesů pobočky po detailní analýzu procesu montáže dveří, jeho vazeb na společnost Sapeli, a.s.a její informační systém. Cílem návrhu je podpora procesů na pobočce Sapeli Pointu, která umožní společnosti Sapeli monitorovat procesy montáže dveří, a tím zkrátit administrativní procesy spojené s montážemi dveří a jejich případnými reklamacemi. Integrací navrženého modulu s informačním systém společnosti Sapeli by měly být také pobočce usnadněny procesy plánování a řízení zakázek montáží dveří. Bakalářská práce obsahuje celu řadu překlepů, které však nesnižují úroveň práce. Práci lze využít jako podklad pro tvorbu modulu informačního systému.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Student stanovuje velmi zajímavý cíl, který chce v práci dosáhnout. Začátek práce je vystavěn na solidních základech a prvotní popis současného stavu je bez jakýkoliv sporných částí. Líbí se mi přístup, kdy se student aktivně podílel na jednání mezi dodavatelem IS a zákazníkem. Právě z těchto setkání vznikl podklad pro popsání procesu současného stavu. Práce začíná pokulhávat až při návrhu a jeho aplikace do praktického života. V práci není uvedeno, jakou formou analýzy byl současný stav předělán do budoucí formy. Závěr je ve výsledku velmi chaotický, jelikož samotný návrh procesů nemůže sloužit, jako jediný podklad pro programování. Student nemá správné povědomí o použití daného návrhu v celkovém procesu vývoje informačního systému. V závěru by bylo vhodné uvést, zda se firma hodlá zabývat udržováním daného návrhu procesu v aktuální verzi, nebo ho použije jednorázově. Výsledný návrh procesu je ovšem dostatečný pro další rozvoj, a jako základní dokument se dá použít. V celé práci jsem se nedočetl v jakém nástroji byly dané procesy modelovány a zda jsou všechny modely vytvářeny jednou syntaxí či několika grafickými jazyky. Další bod, který bych vytkl práci, je nejednotné vkládání obrázků do práce. Student použil několik forem obrázků, které zbytečně odvádí pozornost, a pochopení práce a návrhu to spíše ztěžuje. Z odborné stránky popisu procesu musím vytknout pojmenování jednotlivých aktivit, kde se student neřídil pravidly pro pojmenování aktivit a mnohdy zaměňuje aktivitu za událost. Dále je zde nejednoznačné rozčlenění procesu do sub-procesů. Vidím to, ale jako nedostatek praxe v dané disciplíně. Jelikož zákazníka dobře znám, vím že má informační systém ERP s názvem OR-SYSTEM a pro komunikaci s jejich partnery používá prostředníka s názvem MOPS. MOPS jinak zde není, jako výrobní systém.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 142825