KUKLOVÁ, K. Motivační systém firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Putnová, Anna

Studentka předkládá konkrétní návhy ve firmě, kterou ze své vlastní praxe zná. Její postup je standardní, nepřináší originální návrhy, ale pracuje osvědčenými metodami. Znalost prostředí je patrná z celkové pojetí diplomní práce. Oceňuji komplexní přístup vyjádřený předpokládanými náklady jednotlivých motivačních návrhů. Předpokládám, že některé z návrhů jsou velmi dobře využitelné v praxi. Otázka k obhajobě: Jako studentka jste prošla teoretickými východisky a znáte i firmu ze své praxe. Jak se, podle vás, projevuje v motivačních přístupech věk zaměstnanců?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Pfeifer, Marcel Rolf

Diplomová práce má silný teoretický základ, ztrácí však hodně v praktické části, která sotva dosahuje úrovni diplomové práce. Nezvládnutým přechodem z teorie do praktické části došlo k aplikaci dotazníku a jeho povrchového hodnocení. Proto jsou i cíle dané práce méně konkrétně dosažené a práce a metody postrádají všeobecnou aplikovatelnost základní metodiky.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Práce má záměr "analyzovat současný systém motivace ve firmě a navrhnout efektivnější formy motivace". Studentka sice prováděla analýzu současného systému a krátce vysvětlila i motivační složky, není však pochopitelné proč doporučený model je efektivnější. Doporučený model je dražší a postrádá důkaz o kvantitativní změně motivace.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Teoretická část práce je věcně v pořádku a celkem rozsáhlá. Postup řešení dotazníků není vysvětlený a u některých dotazů pak není jasné, jak se studentka k těmto otázkám dopracovala. Výsledky pak zůstanou na deskriptivní rovině a hodnocení na úrovni diplomové práce chybí.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Interpretace výsledků byla dosažená na základě deskriptivní analýzy. Výsledky jsou správně vyčíslené. Chybí jim však analytický základ a analytický závěr. Pro čtenáře není pochopitelné, proč studentka zvolila dvě dané položky motivace jako návrh a vynechala další položky. Chybí podpůrné měření, které umí poukázat zlepšení motivace a rozsah zlepšení. Chybí zároveň kritické hodnocení daného přístupu.
Praktická využitelnost výsledků D Výsledky práce neodpovídají dané úrovni. Studentka uhýbala náročnějším analýzám, což se odráží na pouhých deskriptivních výsledcích. Dále daný postup návrhu nemá jasnou strukturu a nemá objektivní kritéria.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Struktura práce je v pořádku a bez větších námitek ze strany oponenta. Studentka by si měla hlídat gramatickou úroveň práce.
Práce s informačními zdroji A Bez námitek
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 135703