ČELIŇÁKOVÁ, M. Průběh zakázky ve zvoleném podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Vypracovaná bakalářská práce je na velmi dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Bakalantka vypracovala práci na velmi kvalitní úrovni, čímž naplnila stanovené cíle. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Při zpracování jednotlivých části došlo k drobným odchylkám, které nemají významný dopad na dosažené výsledky. Samotný postup řešení bakalářské práce odpovídá tématu práce. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Bakalantka zpracovala jednotlivé oblasti analytické části na dobré úrovni. Pro lepší úroveň zjištěných nedostatků je však slabě rozpracován provedený Ishikawův diagram, který pomáhá identifikovat možné příčiny k definovanému problému. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Pro vybraný podnik představuje předložená diplomová práce kvalitní podklad pro rozhodovací proces, na jehož základě bude tento podnik schopen zoptimalizovat průběh zakázky podnikem. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Bakalářská práce obsahuje drobné nedostatky, které výrazně nesnižují celkovou kvalitu práce. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Použité zdroje plně odpovídají zadanému tématu a jejich využití je na vyčerpávající úrovni. |
1. Splnění stanovených cílů: Předložená bakalářská práce řeší komplexně a velmi podrobně průběh výrobní zakázky v podniku MSV Metal Studénka,a.s, tzn. činnosti od prvního kontaktu se zákazníkem až po konečný prodej objednaného výrobku zákazníkovi. Velmi podrobně jsou popsány a analyzovány jednotlivé předvýrobní, výrobní a povýrobní procesy a etapy, správně jsou definovány nedostatky, které působí problémy v jednotlivých procesech a vedou ke vzniků výrobních skluzů a neplnění potvrzených termínů prodeje. Po analýze těchto nedostatků byla navržena opatření, která by měla minimalizovat definované problémy, zlepšit celý proces a omezit neplnění prodejních termínů. Práce splnila zadání a stanovené cíle byly splněny. 2. Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod Pro vypracování bakalářské práce byl zvolen správný postup řešení. Studentka nejdříve popisuje a vysvětluje teoreticky jednotlivé pojmy a metody řízení procesů s odvoláním na příslušné zdroje a studijní prameny a uvědomuje si, jak by měly být tyto procesy ve zdravém podniku správně nastaveny. Následně se zabývá rozborem jednotlivých konkrétních procesů ve vybraném výrobním podniku a na základě teoreických znalostí definuje možné nedostatky, které proces brzdí a působí problémy s plnění požadovaných termínů. Závěrem pak navrhuje několik konkrétních opatření, které by měly definované nedostatky odstranit nebo minimalizovat. Zvolený postup je adekvátní a odpovídá úrovni znalostí a praktických zkušeností studentky. 3. Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry Studentka přesně a věcně popisuje zjištěné nedostatky ve výrobních procesech a na základě úrovně svých znalostí logicky navrhuje možná opatření, jejichž zavedení by mělo vézt ke zlepšení řešených procesů. Výsledky jsou prezentovány srozumitelně a to jak písemnou formou tak graficky a pomocí tabulek. 4. Praktická využitelnost výsledků: Studentka navrhla ve své bakalářské práci několik možností, jak odstranit nebo zlepšit analyzované problémy. - víceprofesnost na CNC strojích: firma doposud řešila nedostatek pracovníků zaměstnáváním agentůrních zaměstnanců formou jeden pracovník na jeden nebo dva konkrétní stroje. V případě nedostatku práce na daném stroji a přebytku práce na jiném stroji, popř. při nemocech zaměstnanců nelze zaměstnance přemístit na jiný stroj. Navržený způsob zaučování na víceprofesnost stávajícími zaměstnanci umožní tento problém odstranit. Firmu to sice bude dočasně stát nějaké náklady ( odměny školitelům, popř. navýšení platů lidem s víceprofesností), dojde k mírnému snížení produktivity, ale v konečném důsledku to přinese firmě větší flexibilitu ve využití pracovních zdrojů a k úspoře nákladů. - rekvalifikační kurzy pro kováře: obor kovář je dlouhodobě nedostatková profese, která, jak studentka správně uvádí, se nevyučuje v rámci učebního školství. Jediná možnost je tedy si kováře "nějak" vyškolit v rámci firmy. V minulosti byla tato školení řešená externími organizacemi. Úspěch byl ale mizivý a praktické využití takto zaškolených lidí bylo minimální. Vše bylo řešeno pouze teoreticky a univerzálně, ne konkrétně pro potřeby firmy. Studentka navrhla proto školení v rámci firmy. Teoretickou část by školili technici přímo z firmy a praktická část by se učila přímo na konkrétních strojích ve firmě, zkušenými kováři. Tento způsob by mohl zajistit zaškolené lidi přímo pro potřeby firmy. Správně je uvažováno i s počtem školených lidí. - nákup vysokozdvižného vozíku: studentka správně analyzovala problém s nedostatkem manipulačních prostředků. Počet vykázaných neproduktivních časů z důvodů čekání na manipulaci by se tímto opatřením dal vyřešit a spočtená návratnost je v reálu velmi příznivá. - zavedení neměnného zakázkového systému v novém IS: I v tomto případě studentka správně navrhla stabilizaci plánu na min. 10 dní. To výrazně zlepší proces plánování a minimalizuje problémy z důvodu změny plánu. Firma pracuje se zastaralým IS, který by měl být v následujícím období
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A | ||
Splnění stanovených cílů | A |
eVSKP id 110949