KUBO, M. Optimalizovaný návrh sacího kanálu turbínového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Student zpracoval téma zadané průmyslovou firmou s konkrétním cílem vytvořit pro její zákazníky zákazníky koncepční řešení přívodních kanálů vzduchu pro vyráběný motor TJ 100, který je hojně využíván v bezpilotních prostředcích létajících terčích. Student se velmi detailně seznámil s problematikou, aktivně komunikoval s výrobcem motoru a systematicky a samostatně provedl návrh a optimalizaci kanálu. Výsledky budou mít konkrétní uplatnění u průmyslového podniku. Práci hodnotím jako výbornou, student prokázal schopnost samostatného řešení komplexního aerodynamického návrhu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací sacího kanálu typu „S-duct“ k proudovému motoru v bezpilotním prostředku. Autor v první a druhé části velmi podrobně popisuje používané typy vstupních soustav a teorii spojenou s jejich návrhem. Ve třetí části ukazuje výsledky validační úlohy na modelu dopravního letounu DLR-F6 změřeného v aerodynamickém tunelu. Vyšší vypovídající hodnotu pro validaci řešiče by měla úloha se změřenými tlakovými ztrátami na vstupní soustavě. Předpokládám, že toto měření neměl autor k dispozici a proto je validace na letounu DLR-F6 dostatečná. Čtvrtá část se věnuje analytickému návrhu a CFD výpočtu prvotní geometrie. Pátá část se zabývá návrhem a výpočtem nové geometrie na základě zkušeností získaných na původní geometrii. V práci by bylo dobré podrobněji vysvětlit důvody k použití některých zjednodušení a nastavení CFD modelu a jednotlivá tvrzení podložit literaturou. Výsledky a dosažená zlepšení jsou pak uvedena v závěrečné kapitole. V práci se vyskytují drobné formální nedostatky. Autor se s obtížným zadáním vypořádal velmi dobře a dosáhl poměrně zajímavých výsledků z hlediska zvýšení účinnosti navrhnuté vstupní soustavy a to na hodnotu téměř 97 % při Machově čísle 0,8 a úhlu náběhu 0°. Práci proto hodnotím výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 92888