LAŠÁK, O. Technicko-ekonomické porovnání elektroauta a vodíkového automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Bakalářská práce od Ondřeje Lašáka je zaměřena na technicko-ekonomické porovnání elektroauta a vodíkového automobilu. Práce je rozdělena na 4 hlavní kapitoly a obsahuje 50 stran. První kapitola se věnuje přehledu pohonů vozidel a jejich základním charakteristikám. Následuje kapitola zaměřená na emisní náročnost obou typů vozidel. Třetí kapitola pojednává o energetické náročnosti vozidel doplněná vlastním výpočtem účinnosti. Závěr práce přibližuje ekonomické srovnání z hlediska pořizovacích a provozních nákladů vozidel. Student v průběhu zpracování bakalářské práce pracoval systematicky, iniciativně, využíval získaných znalostí a konzultací vedoucího práce, které následně přehledně zpracoval a interpretoval. Velmi kladně hodnotím velký podíl cizojazyčné literatury, kterou student dokázal přehledně zpracovat a vyvodit z ní vlastní závěry. Předložená práce splnila všechny požadavky kladené na závěrečnou práci bakalářského studia, a proto práci doporučuji k obhajobě s hodnocením výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cílem rešeršní bakalářské práce Ondřeje Lašáka bylo porovnat automobily s vodíkovým a elektrickým pohonem jakožto možné alternativy k v současnosti nejrozšířenějším autům s motory s vnitřním spalováním. V úvodu práce student zběžně uvádí specifika obou pohonů. Následující kapitoly jsou věnovány emisím ekvivalentu oxidu uhličitého, vypuštěným nejen během výroby elektřiny či vodíku různými způsoby, ale také při výrobě jednotlivých komponent automobilu. Na závěr je provedeno stručné ekonomické srovnání. Práce je uspořádána přehledně a logicky. Vložené tabulky a grafy mají jednotný styl (s výjimkou Obr. 3.1). Z jazykového hlediska je práce napsána na vysoké úrovni s minimem překlepů. Přehlednosti napomáhá vysvětlení veličin hned pod rovnicemi. Oceňuji také český i anglický význam zkratek, nicméně jsem přesvědčen, že PEM znamená spíše membránu pro výměnu protonů než protony měnící membránu. Počet použitých zdrojů je vysoký, student čerpal téměř výhradně ze zahraničních zdrojů, často z odborných článků. Nadpisy tabulek bych ale raději zarovnal doleva, také by bylo vhodné skloňovat slova Tabulka a Obrázek (např. strana 26: … hodnoty v Tabulka 2.4 …). Celkově student provedl opravdu rozsáhlou rešerši a prokázal porozumění danému tématu. Student splnil všechny předepsané náležitosti kladené na tento typ práce. Cíle práce byly splněny, a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 149223