MACH, L. Analýza vhodných letišť pro výcvikové lety IFR ve střední Evropě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Student zpracoval bakalářskou práci se zaměřením na analýzu vhodných letišť pro výcvikové lety IFR ve střední Evropě. První kapitola se zabývá pravidly letů a meteorologickými podmínkami. Druhá kapitola obsahuje výčet letišť pro jednotlivé státy, kde je možné provádět lety IFR. Oceňuji autora za uvedení přehledných tabulek pro každý stát, které obsahují název letiště, ICAO zkratku, druhy přiblížení, průměrný provoz za den a vzdálenosti od letiště Tuřany. Třetí kapitola popisuje pět letišť, které autor uznal za vhodné pro využití k výcvikovým letům IFR. Kapitola čtvrtá obsahuje navigační přípravy pro tři IFR lety na autorem vybraná letiště. Práce je velice přínosná pro piloty, kteří plánují zahájit výcvik pro získání kvalifikace letů podle přístrojů a pro letecké výcvikové organizace. Práci považuji za velmi dobrou a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Zpracovaná bakalářská práce odpovídá požadavku zadání. Kontrola shody ukazuje max 2,8 % a odpovídá přejatým textům z leteckých předpisů a nevykazuje stopy plagiátu. Student dodržel strukturu práce dle požadavku zadání.Z připomínek vybírám nevhodný formát citací (horním indexem) a text v uvozovkách, a výjimečně nepřesnou terminologii (např. „operační hodiny“ namísto provozní doba, nebo „funguje služba delivery, věž, approach“). Dále pak: v Tab 1 není odkaz na poznámky *. Z pohledu rozdělení letů (str. 13) je významnější řešit lety uvnitř a vně Schengenského prostoru. Odhad času 1:15 pro 5 přiblížení může být z pohledu aktuálního provozu zavádějící a může ovlivnit i potřebu paliva na zpáteční let. Prakticky je třeba vždy řešit operativně. Při výpočty času a spotřeby paliva pro let na výcvikové letiště není zohledněna fáze vzletu a stoupání, a hlavně možná nepříznivá odletová trať. Do letového plánu doporučuji pro poznámku STAYINFO1/ILS RTRG APCH. V textu práce pak není třeba opakovat postup, např. výpočet paliva, ale postačí tabulka, podobně výpočet hmotnosti a centráže. K vlastní přípravě letu bych ocenil časový plán letu a přípravu pro radiokomunikaci a radionavigaci. Závěrem konstatuji, že práce naplňuje požadavky na bakalářskou práci, student vhodně uchopil dané téma a splnil zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 149344