VORONIN, A. Možnosti prediktivní údržby pneumatických pístů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Student Artyom Voronin v rámci své diplomové práce provedl důkladnou analýzu různých variant prediktivní údržby (PM) a detekce a izolace chyb (FDA). Na příkladu pneumatického obvodu otestoval přístupy založené na datech i modelech a jím dosažené výsledky odpovídají předpokladům. K práci přistupoval velmi samostatně a iniciativně, a i když komunikace s vedoucím trochu vázla, zadání bylo splněno. Větší část práce je psána relativně dobrou angličtinou a dobře dokumentuje dosažené výsledky, jen v kapitolách 7 a hlavně 8 je znát, že vznikaly v krátké době a text je hůře pochopitelný. Bohužel právě tyto kapitoly popisují nejdůležitější část práce, což jí ubírá na celkové kvalitě. Naopak rešeršní část je zpracována velmi dobře. Oceňuji také detailně zpracovaný model pneumatického obvodu popsaný v kapitole 4. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením velmi dobře – B.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení | 
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
| Vlastní přínos a originalita | A | ||
| Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
| Práce s literaturou včetně citací | B | ||
| Samostatnost studenta při zpracování tématu | B | 
Předložená diplomová práce se zabývá tématikou prediktivní údržby s konkrétní aplikací na pneumatické písty. Práce je psaná dobrou angličtinou a logicky rozdělena do 9 kapitol, které jsou zpracovány na dobré úrovni. Práce nabízí velice dobrý vertikální průřez problematikou prediktivní údržby, která je kvalitně zpracovaná a popsána v kapitole 2, která může být použita jako výchozí bod pro vícero prací v budoucnu. V následujících kapitolách student popisuje testovací stand, který následně taky modeluje. Část modelovaní obsahuje obrovské množství rovnic, u kterých nejsou všechny členy dostatečně popsány, a to obzvláště v kapitolách 4.2 a 4.3, jejichž čtení bez předešlé znalosti termomechaniky je velice náročné. V kapitole 6 jsou porovnány různé typy modelů, kterými je daný píst modelován. Rozhodně tady chybí nějaká série grafů porovnávající vzájemné chovaní jednotlivých modelů, z kterých by byli jasné závěry, které jsou uvedeny následně v tabulce 6.1. Student sice doplnil nějaké porovnání jako skript v přílohách práce no z něho není jasné vzájemné chovaní daných modelů. Kapitola 8 zahrnuje obrovské množství různých témat (od možností využití modelu jako digitálního dvojčete až po estimaci RUL) a působí velice zmatečně. Tato kapitola by měla jasně popisovat čeho chtěl student dosáhnout modelováním systému no to z této kapitoly není velice jasné a v závěru to již není moc dobře vysvětleno. I navzdory vícero výtkám je práce na velice dobré úrovni a hodnotím ji jako velmi dobrou.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení | 
|---|---|---|---|
| Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
| Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
| Vlastní přínos a originalita | B | ||
| Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
| Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
| Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
| Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
| Práce s literaturou včetně citací | A | 
eVSKP id 132352