SOUKUPOVÁ, M. Srovnání inovačních aktivit ve vybraných zemích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Studentka představuje vysoce propracovanou bakalářskou práci. Oceňuji její komplexní pohled na problematiku inovací i mezinárodní přesah. K samotné práci přistupovala velice zodpovědně. Připravila se teoreticky, o čemž svědčí i množství citovaných zdrojů. Práce má potenciál, aby po úpravě byla publikována v některém z odborných časopisů věnovaných mezinárodním otázkám či inovacím. Pokud studentka práci úspěšně obhájí, doporučuji, aby byla práce oceněna cenou děkana Fakulty podnikatelské VUT v Brně. Otázka k obhajobě: Prostudovala jste řadu odbroných publikací. Je možné, podle vašeho názoru, inovativnost odvozovat od národní mentality?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Závěrečná práce je zpracována po obsahové a formální stránce zcela nadstandardním způsobem. Řešení je výjimečné, inovační a reálné. Vzhledem k významnosti tohoto tématu lze očekávat zájem o tuto práci jak v sektoru akademickém, tak ve veřejné správě. Otázky k obhajobě: Z pochopitelných důvodů Vaše analýzy většinou neobsahují výsledky období 2020/2021, které mělo na Vámi zkoumanou oblast nepochybně určitý vliv. Jaký dopad na inovativnost firem budou pravděpodobně mít reálné a plánované schodky státního rozpočtu? Pokud jste měla možnost se seznámit s Národním plánem obnovy, pokuste se odhadnout, nakolik ovlivní a podpoří reálnou inovativnost firem v ČR.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Cílem práce je přinést srovnání inovačních aktivit ve vybraných zemích, jejich hlubší analýzu a závěry, které poukazují na významné inovační faktory. Práce má vycházet ze statistických údajů a využívat komparativní metody. Cíle se podařilo naplnit. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | V práci je prokázáno velmi dobré pochopení analytických metod a účelu, ke kterému má komparace směřovat. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | V analytické části práce získané poznatky autorka uplatnila při praktických návrzích a doporučeních, které jsou součástí čtvrté kapitoly práce. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Práce zanalyzovala inovativnost firem a související indikátory napříč významnými ekonomikami světa. Z provedených globálních analýz vzešlo srovnání indikátorů mezi Českou republikou, Kanadou a Polskem, které vyústilo v konkrétní doporučení pro zvýšení inovativnosti českých firem. Vzhledem k významnosti tohoto tématu lze očekávat zájem o tuto práci jak v sektoru akademickém, tak ve veřejné správě. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Práce je přehledně uspořádána včetně prezentovaných tabulek a grafů. Je používána odborná terminologie obvyklá v dané oblasti. Vysoká stylistická úroveň jen podtrhuje kvalitu práce. Práce svým rozsahem a odborným přístupem se vymyká běžným standardům, kladeným na závěrečné práce tohoto stupně. | |
Práce s informačními zdroji | A | Autorka využila doporučené informační zdroje a řadu dalších, zdroje jsou citovány a citace jsou uváděny v doporučeném formátu. Svým počtem citované práce vysoce přesahují obvyklý rozsah (10 stran). |
eVSKP id 134457