KEJÍKOVÁ, B. Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Předložená diplomová práce je zpracována v intentcích zadání, studentka prokázala schopnost vyřešit zadaný problém, zpracování práce opakovaně konzultovala a závěry byly kladně přijaty při prezentaci zaměstnancům společnosti Česká pojišťovna a.s., která zadání tohoto tématu iniciovala.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Studentka splnila cíle, nastíněné v zadání práce. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | V teoretické části studentka poměrně vyčerpávajícím způsobem popsala konstrukci různých druhů pneumatik a vliv jejich konstrukce na bezpečnost provozu vozidla. Samostatnou kapitolu pak věnovala nejnovějším trendům v konstrukci pneumatik. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | Diplomantka samostatně naplánovala a zrealizovala série jízdních zkoušek s různými pneumatikami a výsledky vyhodnotila pomocí vhodných statistických metod. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Práce je na velmi dobré odborné úrovni. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Potenciál praktického využití je v práci zřejmý. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | V seznamu použitých zdrojů lze nalézt 30 pramenů, vytknout lze snad jen nedostatek zahraničních publikací. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A | Po stránce formální, jazykové i grafické nelze práci prakticky nic vytknout. |
Přínos diplomové práce vidím v zrychlení prvotního rozhodnutí, zda se podrobně zabývat vlivem hloubky dezénu na dopravní nehodu a tím eliminovat zdlouhavé vypracovávání expertíz i u případů kdy to není nutné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | C | Diplomová práce je celkově zaměřená na pneumatiky osobních vozidel, osobně bych však uvítal aspoň v teoretické části informace o ostatních druzích pneumatik. Dále rozdělení pneumatik pouze na letní, zimní a celoroční, je celkem hodně všeobecné určitě se dalo udělat podrobnější dělení. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | B | Zvolený přístup praktického měření a následné jednoduše pochopitelného shrnutí je velmi vhodný. Měření na zimních pneumatikách mohl být rozpracováno i na jiné výšce sněhu, ale vzhledem ke klimatickým podmínkám se to dá pochopit. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | A | Bez připomínky. | |
Obtížnost a správnost řešení | B | Mohlo se zvolit více rozdílných podmínek u praktického měření zejména u zimních pneumatik. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Na základě výsledků pokusů se dá při prvotním rozhodnutí s přijatelnou chybou rozhodnout, zda se dále zabývat vlivem hloubky dezénu na dopravní nehodu. Což jednoznačně napomůže při praktickém rozhodování. | |
Odborná jazyková úroveň | A | Bez připomínky. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | A | Bez připomínky. |
eVSKP id 91127