BARTOŠEK, D. Realizace edukační úlohy na experimentální stanici pro modelování torzních kmitů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Při zpracování úloh student využil beze zbytku všechny stávající možnosti stanice a odstranil její nedostatky. Podklady pro výuku mohly být podrobnější, avšak samotná práce je psaná velmi srozumitelně s logickým uspořádáním, takže pro potřeby výuky je plně využitelná. Studentovi bych doporučil více pracovat se zahraničními zdroji, rešerše však působí uceleným dojmem. Tvrzení v závěru, že úlohy jsou časově náročné mohl student více rozvést, vysvětlit. Pro experimentální stanici je připraveno 6 kvalitních netriviálních a různorodých úloh, proto navrhuji vysoké hodnocení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předkládaná diplomová práce má edukační charakter. V rešeršní části autor shrnuje praktický význam studované problematiky a poskytuje omezený teoretický základ. Místy se uchyluje k nepřesným a zavádějícím tvrzením. Diplomant předkládá šest řešených edukačních úloh, jejich zadání, výukovou prezentaci a prezentační poster. Za absentující lze pokládat přehledné podklady pro vedoucí cvičení. Na posteru jsou uvedeny pouze výsledné vztahy pro určení zjišťovaných charakteristik, bez jejich odvození a fyzikálního základu. Totéž není ve všech případech uvedeno ani ve vlastní práci. Popis jednotlivých experimentů působí místy nepřehledně. Autor uvádí předpokládané využití úloh ve výuce předmětů v bakalářském a magisterském stupni studia. Z tohoto důvodu by bylo vhodné rozlišit úroveň jednotlivých úloh a jejich rozsah přizpůsobit časovým možnostem cvičení. Celkové členění práce je logické. Ostatní formální náležitosti jsou splněny. Práce s literaturou je v drtivé většině omezena na tuzemské zdroje v podobě VŠ učebnic a skript a internetové zdroje. V rešeršní části textu se vyskytují doslovné citace, které nejsou adekvátním způsobem označeny. Grafická a stylistická úroveň je dobrá. Vymezené cíle práce byly splněny. Předkládané úlohy umožňují komplexní využití experimentální aparatury a dalších dostupných zařízení na vysoké úrovni, se zřejmým přínosem v podobě zkvalitnění výuky uvedených předmětů. Oponent předkládanou diplomovou práci doporučuje k obhajobě a navrhuje celkové hodnocení známkou dobře/C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 33614