FOUSKOVÁ, K. Pádový test podvozku letadla - odpružení a tlumení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Bakalářská práce zpracovává téma pádového testu podvozku letadla. Vedle krátké, výstižné rešeršní části se práce věnuje multibody simulacím s cílem zjistit vliv jednotlivých parametrů podvozku na výsledky pádového testu. Následně je proveden koncepční návrh testovacího zařízení pro zkoušení podvozku letadla. Právě simulační analýza v multibody systému ADAMS mohla být silnou stránku celé práce. Použití této metody pro lepší pochopení vztahu jednotlivých prvků podvozku je velice správné. Získané výstupy mohly být lépe interpretovány a stanovení jasných kritérií ze strany působení na posádku, na drak letadla, na sílu pod kolem by mohlo lépe vysvětlit jednotlivé vlivy, než jen prosté zobrazení výsledků v čase. Sporné se jeví určení účinnosti tlumicího a pružicího systému. Autorka práce přistupovala k řešení své bakalářské práce dostatečně samostatně. Efektivně využívala konzultací a sama iniciativně vyhledávala možnosti, jak hlouběji pochopit problematiku testování podvozků letadel (konzultace na Univerzitě obrany). Bakalářská práce je po grafické i stylistické stránce na dobré úrovni. Cíle práce byly splněny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se věnuje konstrukci a testování odpružení podvozku letadel. Úvodní rešerše je povětšinou věcná, pro lepší pochopení rozdílů v konstrukci by bylo vhodné použit více obrázků nebo schémat. Realizované simulace pádového testu podvozku a z nich získané poznatky lze označit za přínosné, avšak komentáře výsledků jsou místy trochu povrchní. Objevují se zde i nepřesné termíny, například sekvenční frekvence místo vzorkovací frekvence. Poněkud sporně se jeví určení tzv. efektivity pružiny, jelikož dle způsobu výpočtu by byla hodnota tohoto kritéria silně závislá hlavně na velikosti tlumení. Zajímavé by bylo srovnání výsledků více kombinací hodnot tuhostí a tlumení. Poslední část práce obsahuje detailní koncepční návrh zařízení pro realizaci laboratorní zkoušek podvozku letadla. Z celkového pohledu byly cíle práce splněny na uspokojivé úrovni, po formální stránce se nevyskytují žádné podstatné nedostatky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 157548